خبرگزاری کار ایران

منصوری در نشست خبری:

با کارگزاران در ائتلافیم/ دبیرکلی من قانونی است/ خاتمی گفته‌است جریان اصلاحات رهبر نمی‌خواهد؛ تشکیلات کارآمد می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۹۷۱

دبیرکل حزب اتحاد ملت، گفت: کنگره ما طبق قانون برگزار شده و مستندات آن به وزارت کشور ارسال شده است. ما تابع قانون هستیم اما اینکه عضو یک کمیسیون که دبیرکل حزب رقیب است و به این شکل اظهار نظر کند به معنی نظر کمیسیون نیست. هیچ محدودیتی که مانع از قرار گرفتن من در این موقعیت بشود وجود ندارد و بهتر بود ایشان از قوه قضاییه استعلام میگرفتند و بعد اظهار نظر می‌کردند.

به گزارش ایلنا، اولین نشست خبری آذر منصوری دییرکل جدید حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در مرکز همایش‌های یاس برگزار شد.

آذر منصوری در آغاز مراسم نشست خبری گفت: این نشست اولین نشست خبری بعد از انتخاب به عنوان دبیرکل در کنگره هفتم است.

دبیرکل حزب اتحاد ملت در ابتدای نشست خبری خود، دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و پنجمین سالگرد وفات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نیز را گرامی داشت. 

وی همچنین از حذف دو تیم سرخ‌ آبی پایتخت از لیگ قهرمان آسیا و مرگ بکتاش آبتین هنرمند نیز متاثر شد.

آذر منصوری، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران ایران اسلامی در نخستین نشست خبری: ما اصلاح طلبان هم اشتباه داشته ایم، دست هرکس که ما را نقد کند میفشاریم، چراکه یک جریان تشکل و نیروی سیاسی برای آنکه بتواند اثر گذاری داشته باشد باید امکان نقد منصفانه علیه خود را فراهم کند. ما مقید به رعایت اخلاق هستیم و هر ستم و اجحافی  که به ما بشود باز باعث نمیشود که از حرکت مسالمت آمیز اجتناب کنیم و دست به خشونت بزنیم.

وی افزود: از این یک دستی  در حاکمیت استفاده می کنم و از آنها می خواهم حالا که یک دست شده اید با هم افزایی، برای اصلاح امور کشور گام بردارید و به فکر بستن و حذف نباشید.  به طور مثال محدود کردن شبکه های اجتماعی با نام طرح صیانت از حقوق کاربران و اصرار بر تداوم فیلترینگ، اصرار بر حبس ها و حصر ها نمونه ای از این نوع رفتارها است که نمی تواند هیچ دستاوردی برای حاکمیت یک دست داشته باشد. ما بدون تنش زدایی با جهان، نمیتوانیم از توسعه صحبت کنیم، بدون تنش زدایی این توسعه محقق نخواهد شد. این تجربه کشورهای مختلف است. 

منصوری ابراز داشت: توسعه بدون ایجاد فرصت های برابر برای زنان امکان پذیر نیست. به باور ما مهمترین مساله کشور بحث سیاست خارجی و بر داشتن تحریم هاست که اثار ان غیر قابل انکار است. اگر تاریخ خود را مرور کنیم نشان میدهد اتکای مطلق به هیچ کدام از قدرت های جهانی نمی تواند تامین کننده منافع ملی ما باشد. ایران کارت بازی دیگران در پروژه ها نشود. باید از مجموعه ظرفیت ها برای بهبود وضع اقتصادی رفع تحریم ها استفاده کرد. چرا نباید وارد گفت و گوی مستقیم با امریکا شویم؟ 

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در نشست خبری روز جاری خود اعلام کرد دبیرکلی‌اش قانونی است و کسانی که شبهه افکنی کرده‌اند بهتر بود پیش از اظهار نظر از قوه قضاییه استعلام می‌گرفتند. 

منصوری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مالک شریعتی به عنوان عضو کمیسیون ماده ده احزاب اعلام کرد که دبیرکلی خانم منصوری در حزب اتحاد ملت غیرقانونی است پاسخ شما به این واکنش چیست؟، بیان کرد: کنگره ما طبق قانون برگزار شده و مستندات آن به وزارت کشور ارسال شده است. ما تابع قانون هستیم اما اینکه عضو یک کمیسیون که دبیرکل حزب رقیب است و به این شکل اظهار نظر کند به معنی نظر کمیسیون نیست. هیچ محدودیتی که مانع از قرار گرفتن من در این موقعیت بشود وجود ندارد و بهتر بود ایشان از قوه قضاییه استعلام میگرفتند و بعد اظهار نظر می‌کردند.

وی درباره نقش جوانان در فعالیت های حزبی گفت: ترکیب شورای مرکزی حزب اتحاد نشان میدهد که چه رویکردی در حزب نسبت به جوانان وجود دارد، اگر نگویم اکثریت اما نسبت به دوره های گذشته جوان شده است. در موقعیت ها و ارکان حزب هم از ظرفیت جوانان استفاده کردیم در کمیسیون ها و ارکان مرکزی حزب که در کشور ما فعال هستند توصیه اکید کردیم از جوانان و زنان استفاده کنند که اگر به طور جد ادعای اداره کشور را داریم باید بتوانیم در زمینه تربیت نیرو از ظرفیت حزب استاده کنیم. این رویکرد اگر در موقعیت حزب اتحاد قرار بگیرد استفاده از جوانان که در حزب اتحاد به لحاظ کمی و کیفی نیروهای بسیار قابل توجه و توانایی داریم در اداره کشور هم باید استفاده شود. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب ابراز داشت: بحث رویکردها و سیاستگذاری هایی هست که باید به مشکلات جوانان رسیدگی کند. بخش دیگر به این مساله بر میگردد که انچه در برنامه ۱۴۰۰ تحت عنوان «جامعه قدرت مند و دولت توانمند» دیدیم این پیش بینی ها شده بود. از این نظر حزب اتحاد پیشگام است هم در به کارگیری نیروهای کیفی و هم داشتن برنامه در موقعیت های تایین کننده در حزب اتحاد.

وی اضافه کرد: ما برای انتخابات ۱۴۰۰ و دولت مستقر برنامه نوشتیم و رونمایی شد و قابل دسترس است، اعلام کردیم این برنامه قابل ارائه هست برای هر دولتی که سر کار بیاید. در این تردید نداریم، هرجا که دولت بتواند گامی در جهت رفع مشکلات مردم بردارد تحقق اصلاحات هم هست. اما به طور جد باور داریم که یک حزب اگر میخواهد منشاء اثر باشد باید رفتارهای دولت را رصد کند و ما رفتارها را رصد میکنیم، اماده ایم که پیشنهاد بدهیم، اماده ایم نقد خود را ارائه کنیم، از هر اقدامی که به نفع مردم باشد به رقم نقدهایی که به یک دست شدن حاکمیت و ... داریم.

منصوری همچنین درخصوص رابطه میان این حزب و حزب کارگزاران سازندگی ابراز داشت: حزب کارگزاران موتلف ما است، اختلاف هست اما موجودیت خود را اما حفظ کردیم. چون آقای عطریان فر در جلسه حضور ندارند قصد پاسخ دادن را ندارم. هر حزبی که برنامه داشته باشد، مطالبات مردم را شناسایی می‌کند و در جذب نیرو و پیوند احتماعی می تواند موفق باشد. به صورت کلی عرض میکنم که اختلاف نظر وجود دارد اما آنچه گفتم مربوط به نوع نگاه ما است و وجود دارد.

دبیرکل حزب اتحاد درباره موضع سید محمد خاتمی نسبت به نوع کنشگری جبهه اصلاحات گفت:آقای خاتمی گفته اند جریان اصلاحات رهبر نمی خواهد بلکه تشکیلات کار امد و کارا می خواهد. اگر براین اظهار نظر تاکید کنیم اتفاقا تاکید اقای خاتمی هم حفظ انسجام تشکیلات است، اختلاف نظرها وجود دارد در ۹۸ و ۱۴۰۰ وجود داشت و غیر قابل انکار است در حال گفت و گو هستیم تا به یک تحلیل واحد برسیم. 

وی ادامه داد: گفته باشیم فقط با کاندیدای صد درصدی وارد می‌شویم من چنین چیزی را به خاطر ندارم. بحث ما این است انتخابات معنی و مفهوم داشته باشد، وقتی میگویم کاندیدای مورد حمایت و دولت اصلاح طلب به طور مشخص نمونه و مثال و مصداق دولت ۸ ساله اقای خاتمی هست، از ۹۲ به این سو ما بر مبنای مقدورات و امکانات در کشور حضور داشتیم. سیاست ورزی ۹۲ و ۹۶ نمی توانست دیگر به این معنی باشد که انتخابات معنی پیدا کرده و این نگاه حداقلی به انتخابات خود را نشان داد و با توجه به مطالبات مردم این نسبت از بین رفته است. 

منصوری تاکید کرد: نزدیک ۵۸ درصد از مردم هیچ کاندیدای را مطلوب نمی بینن که رای دهند. از فرصت انتخابات باید استفاده کرد و ممکن ترین و در دسترس ترین امکان هست. با توجه رفتارهای شورای نگهبان سیاست ورزی انتخابات به نقطه ای می رسد که ما نتیجه‌اش را در ۹۸ و ۱۴۰۰ دیدیم.  اقای خاتمی نظرشان بر تشکیلات جمعی اصلاح طلبان است که به هر تصمیمی رسید حمایت کنند.

دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: درمورد سقوط هواپیمای اکراینی باید بگویم انچه اتفاق افتاد در کتمان اولیه تا اعلام دیر هنگام حادثه و عدم رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های کشته شدگان هواپیمایی اکراینی تاسف اور است، اتفاقاتی که در آبان ۹۸ اتفاق افتاد و اتفاقات مشابه را هر قدر سرپوش بگذاریم خشم عمومی رابیشتر بر می انگیزد.

وی افزود: امیدوارم اصلاحاتی که قرار است در قوه قضاییه رخ دهد مشمول زندان های کشور شود، معتقدم می‌شد از فوت بکتاش ابتین جلوگیری کرد. اگر اصلاحاتی در قوه قضاییه صورت نگیرد، بکتاش آخرین زندانی نخواهد بود.

منصوری تصریح کرد: ما به عنوان حزب اتحاد ملت خواهان اصلاح رویه موجود در کشور هستیم اگر خواهان از بین رفتن نظارت استصوابی و حضور نظامیان در عرصه سیاست هستیم به خاطر اصلاح رویه های کشور است، ما اصلاح طلب هستیم و با براندازان داخلی و خارجی موضع داریم زیرا انان در تقابل با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: چرا ما نتواستیم قرنطینه سختگیرانه انجام بدهیم، چون کارگر و زن سرپرست خانواده مان نمی توانست مخارج خود را تهیه کنند، ما در شرایط فعلی با توجه به اعتراض فرهنگیان و کارکنان قوه قضاییه و شرایط اسف ناک اقتصادی که مشخص است اثار و تبعات آن بر تحریم‌ها است و سیاست خارجی باید این مشکلات را رفع کند تا اقتصاد کشورمان بتواند نفس بکشد.

منصوری ادامه داد: با وجود این مشکلات ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم طرح هایی مثل جوانی جمعیت اجرایی شود، جوانان ما به هزاران دلیل ازدواج نمی کنند چه برسد که بخواهند فرزند اوری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز