خبرگزاری کار ایران

وحیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

گزارش کمیسیون آموزش با استعلام انجام شده و نظر شخصی نبوده است/ در فضای مجازی بیش از ۲۰ ابهام نسبت به وزیر پیشنهادی مطرح شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۲۸۲

نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: در فضای مجازی بیش از ۲۰ ابهام نسبت به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح شده است؛ اگر مسائلی به عنوان ابهام مطرح می شود باید ابهام زدایی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد وحیدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: این جملاتی که بنده عرض می‌کنم قطعا از باب مخالفت با جناب آقای رئیسی و دولت نیست. ما با افتخار پشت سر رئیس جمهوری ایستاده‌ایم که انقلابی و ولایی است و من هم از استانی صحبت می‌کنم که بالاترین رای را به جناب رئیسی داده‌اند، پس اگر در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صحبت می شود بحث مخالفت با دولت نیست.

وی ادامه داد: همکاران محترم، در روز رای اعتماد به کابینه به همه وزرا به جز آموزش و پرورش رای اعتماد دادید. این وزیر وزیر ۴۰ درصد از جمعیت دولت است و زیربنا و تاثیرگزار است. برای همین وزیر آموزش و پرورش مهمترین وزیری است که می‌تواند تحول زیربنایی ایجاد کند. وزیر آموزش و پرورش اگر می‌خواهد انتخاب شود باید با مجلس همراه باشد نه اینکه برخی در لابی و پارک‌ها با وعده مدیریتی وزیر انتخاب کنند. گزارش کمیسیون آموزش با استعلام انجام شده و نظر شخصی نبوده است. ما مدیری می‌خواهیم که در دستگاه عظیمی مثل آموزش و پرورش که برای مدیر مدرسه شرط تعیین می کند که باید ۵ سال معاون باشد،‌عضو همین دستگاه باشد.

وی افزود: در فضای مجازی بیش از ۲۰ ابهام نسبت به این گزینه مطرح شده است؛ اگر مسائلی به عنوان ابهام مطرح می شود باید ابهام زدایی کنیم. آقایان وزرا و رئیس جمهور محترم در مجلس حضور پیدا می‌کنند این وزرای محترم فقط برای رای اعتماد به وزیر وارد مجلس نشوند. روز حمایت از آموزش و پرورش وارد مجلس شویم. شما باید تلاش کنید مشکلات این دستگاه عظیم حل شود. خیلی از مدیران آموزش و پرورش با جریان فشار انتخاب می‌شوند اگر وزیر برنامه دارد باید این موضوع در برنامه اش باشد. سند تحول بنیادین مهمترین مطالبه است و اگر وزیر برنامه می‌نویسد باید مبتنی بر این دیدگاه باشد. با کلی گویی نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم.

نماینده بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه پیشنهادی باید قدرت ایجاد برنامه عملیاتی داشته باشد والا نمی‌تواند این دستگاه را مدیریت کند. سه چالش عظیم وجود دارد؛ یک نگاه کمبود نیروی انسانی است. نظام رتبه بندی در مجلس و دولت به چالش تبدیل شده است. صندوق ذخیره فرهنگیان که مهمترین سرمایه فرهنگیان است در حالت بلاتکلیفی است و هنوز گزارشی به مجلس نرسیده است. باید بتوانیم کسی را انتخاب کنیم که قدرت مدیریت این دستگاه را داشته باشد. آموزش و پرورش بزرگ نیاز به شخصیت بزرگ برای اداره خود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز