خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای رفع کمبود معلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۱۴۷

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره کمبود معلمان گفت: برای رفع کمبود معلم می‌توان امکان طراحی دوره‌های سه‌ساله تربیت معلم در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی را مورد بررسی قرار داد.

"مسعود فیاضی" وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌های خود برای حل معضل کمبود معلم در کشور بیان کرد: موج فزاینده بازنشستگی فرهنگیان و ظرفیت محدود دانشگاه‌های تربیت معلم کشور سبب شده تا آموزش و پرورش در حال حاضر با کمبود شدید معلم مواجه شود.

وی اشاره کرد: به علاوه، ضعف در نظام ساماندهی نیروهای آموزشی و تراکم نیرو در بخش پشتیبانی و کم توجهی به تحولات جمعیتی و مهاجرتی باعث شده تا با پدیده همزمانی کمبود و مازاد نیروی انسانی مواجه شویم، به گونه‌ای که در یک منطقه آموزش و پرورش مازاد نیروی انسانی وجود دارد، ولی همزمان در منطقه دیگر با کمبود نیروی انسانی مواجه می‎شویم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: از طرف دیگر در یک منطقه آموزش و پرورش، ممکن است در یک مقطع تراکم نیروی انسانی وجود داشته باشد، ولی مقطع دیگر با کاهش نیروی انسانی مواجه باشد. لذا از آنجایی که یکی از چالش‌های اساسی وزارت آموزش و پروش در سال‌های اخیر و حتی سال‌های آتی تامین کمبود شدید معلم بوده و هست، امکان طراحی دوره‌های سه‌ساله تربیت معلم در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی را می‌توان مورد بررسی قرار داد.

فیاضی در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگانی جامعه گفت: راه حل دیگر استفاده از ظرفیت نخبگانی سایر دانشگاه‌ها یا نظام آموزش عالی است که این مهم با نظارت کامل دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان که در سال‌های اخیر نیز مورد استقبال داوطلبان ورود به این حوزه قرار داشته است، برای حل این معضل همچنان مورد توجه خواهد بود.

فیاضی خاطر نشان کرد: سایر اقدامات پیش‌بینی شده به منظور حل این مسئله اساسی، ساماندهی نیروی انسانی فعلی وزارتخانه و ایجاد تسهیلات مالی به نفع گروه‌های معلمان، استفاده از توان و ظرفیت معلمان شاغل و بازنشسته به صورت حق‌التدریس با امکان پرداخت ماهانه حق الزحمه و اصلاح نظام بازنشستگی فرهنگیان ضمن تامین حقوق آن‌ها است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پایان گفت: این اقدامات بر نیروی انسانی موجود و دیگری بر برخی از قوانین در حال اجرای این حوزه تاکید دارد، اما نکته اساسی دیگر که در برنامه وزارتخانه است، توجه و تأکید مضاعف بر تقویت گروه معلمان از طرق مختلف، حتی اصلاح یا تغییر ساختار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز