خبرگزاری کار ایران

نجابت در تشریح نشست کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس:

مسئولان اعزام زائران اربعین انتظارات را برآورده نکردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۰۱۸

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس درباره نشست این کمیسیون با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف مرتبط با برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: ابهامات برگزاری این مراسم و نحوه تمهیدات آن مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات آن از سوی کمیسیون پیگیری می‌شود.

روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون امور داخلی کشور، گفت: در این نشست که با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، ناجا، اورژانس کشور، سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری، ستاد اربعین، وزارت راه، سازمان صداوسیما، وزارت امور خارجه و هلال احمر صورت گرفت گزارشی از برگزاری پیاده روی اربعین ۱۴۰۰ و نقاط و قوت ضعف در جریان این سفر بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه اظهار داشت: معاون امنیتی وزیر کشور گزارشی از روند تلاش هایی که تمامی دست اندرکاران برای برگزاری این مراسم داشتند در جلسه کمیسیون ارائه داد و نمایندگان عضو کمیسیون نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند لذا موضوع برگزاری مراسم پیاده روی اربعین با تلاش های جدی همه دست اندرکاران همراه بود.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف و ابهام این جریان با توجه به حجم گسترده کار، مورد تأکید نمایندگان قرار گرفت، عنوان کرد: ابهاماتی درباره باز و بسته شدن مرزها، نوع  تردد زمینی و هوایی، قیمت بلیط هواپیما و موضوعات حوزه واکسن و آزمایش PCR و خدمات رسانی زائران در فرودگاه ها و مرزها و همچنین میزان سهمیه ایران برای اعزام زوار که متغیر شد، وجود داشت.

نجابت افزود: نکاتی درباره این ابهامات از سوی مسئولان ذیربط حاضر در جلسه ارائه شد که پاره ای از آن قانع کننده بود اما جمع بندی کمیسیون این بود که انتظار بیشتری از مسئولان برای پیگیری و رسیدگی به آن داشتیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در اربعین ۱۴۰۰ علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته هماهنگی ها مطابق انتظار نبود و پیگیری های بعدی را در این خصوص خواهیم داشت تا اگر در آینده مورد مشابهی ایجاد شد اولویت اصلی خدمت رسانی دقیق و درست مبتنی بر شفافیت به زائران اباعبدالله(ع) باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز