خبرگزاری کار ایران

چنارانی در نطق میان دستور:

مردم در مشکلات اقتصادی غوطه ور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۵۲۷

یک نماینده مجلس گفت: تقریباً ۴۳ سال از عمر با برکت جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و مردم غوطه ور در مشکلات اقتصادی هستند و ناامیدی بر سر مردم سایه افکنده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هاجر چنارانی در جلسه  علنی امروز (یکشنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور با بیان بیت  "سالها می گذرد حادثه ها می آید /انتظار فرج از نیمه خرداد کشم،گفت: خرداد است و عطرو یاد امام(ره) و شهدا ،یاد و خاطره همه شهدا و امام شهدا (ره) ،مدافعان حرم ،مدافعان وطن و مدافعان سلامت گرامی باد.از فرمایشات مقام معظم رهبری در وصف مجلس انقلابی تشکر می‌کنم .

چنارانی تاکید کرد:همکاران عزیز ؛ تقریباً ۴۳ سال از عمر با برکت جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و مردم غوطه ور در مشکلات اقتصادی هستند و ناامیدی بر سر مردم سایه افکنده است و این هشداری است برای دولت انقلابی آینده که شاید تنها امید این مردم باشد ؛پس از همه گوش کنید و در راستای خدمت صادقانه تلاش کنید که دیگر فرصت خطا و امتحان نداریم.

وی با بیان اینکه نگران حضور مردم در عرصه انتخابات نباشیم ، مطرح کرد: مردم مثل همیشه از مسئولین جلوتر هستند ؛ همکاران عزیز! ما چون مجلس انقلابی نام گرفته‌ایم ،در فهوای نام انقلابی‌گری معانی ، لغات و اندیشه‌های گسترده ای وجود دارد و امروز رفتار تک تک ما  ما زیر ذره بین نگاه مردم است و چه بسیار رفتار و کردار ما به نام انقلاب و انقلابی گری تمام شود. قانون‌مدار و قانونمند باشید؛ از زد و بندها و بی قانونی ها پرهیز کنید. مراقب باشیم خدشه ای به این نام ارزشمند و مقدس وارد نکنیم و انقلاب را به نام خودمان مصادره نکنیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر  صمت،ادامه داد:درباره مزایده عمومی ۶ هزار محدوده اکتشافی و مجوز برداشت،مجلس شورای اسلامی هشدار می دهد. در مورد گواهی کشف پروانه بهره برداری وزارت صمت و سازمان های تابعه مسئول تایید ماده معنوی و میزان ذخیره هستند؛ در صورتی که در شرایط مزایده قید شده که مسئولیتی ندارند و ملت و مردم مسئول هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این حدیث معروف «نعمتان مجهولتان الصّحّة و الأمان» ، مطرح کرد: سازمان انتقال خون کشور علیرغم نقش کلیدی و حساس در امنیت بیماران ،-که  آن را جزء ۵ سازمان حیاتی در پدافند غیرعامل کشور قرار داده و از نظر شاخص‌های سلامت خون جزء برترین های دنیا طبقه بندی می شود- دچار مشکلات عمده‌ای است که تسهیلات قانونی آن در حد یک دانشگاه درجه ۳ است.همکاران و نمایندگان محترم؛ این سازمان مهم را به سمت هیئت امنایی شدن مانند به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ببریم.

چنارانی خطاب به وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: به عنوان جامعه شناس ورزش و عضو کوچک فدراسیون ورزش،متاسفانه نگاه تبعیض آمیزی به فدراسیون های ورزشی می‌شود. به قهرمانان رشته‌های ورزشی به جز فوتبال ،والیبال و بسکتبال هیچ گونه توجهی نمی‌شود. هر روز شاهد از دست رفتن کرسی‌های بین المللی در عرصه ورزش هستیم و متخصصان ورزشی در راس برخی از فدراسیون ها دیده نمی شوند و از همه مهم تر سهم بانوان است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، امروز کمتر از ۱۰ درصد جمعیت ورزشکاران  حرفه ای را زنان تشکیل می‌دهند. متاسفانه در بسیاری از رشته‌ها یا اجازه حضور زنان وجود ندارد یا حضور آنها تشریفاتی است و ما شاهد مهاجرت در طول چهار سال گذشته بوده ایم .

عضو فدراسیون اسکی تاکید کرد: آقای وزیر ورزش و اعضای فدراسیون‌ها؛ سهم زنان از اعتبارات ملی سلامت و ورزش کشور را مشخص کنید. متاسفانه فقط نام ورزش بانوان را یدک می کشیم ،بدون هیچ گونه حمایتی، ما متقاضی ۱۰ درصد بودجه ورزش کشور برای زنان ورزشکار هستیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه با اشاره به حوزه انتخابیه اش خاطرنشان کرد: " ز نیشابور و نیشابوریان یاد...که نیشابور شهر عشق و فریاد" شهر قلمدان های  مرصع، شهر"فضل بن شاذان ها " و "بی بی شطیطه ها "و کمال الملک، شهر روزهای ملی خیام و عطار .امروز مردم این بزرگ‌شهر منتظر هستند تا سومین روز ملی را در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ورود حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به نیشابور در دهم تیرماه ثبت کنند.

چنارانی با بیان اینکه نیشابور بزرگ منتظر نظر نهایی اعلام دانشگاه علوم پزشکی نیشابور است،تاکید کرد: ما منتظر نظر مثبت شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک وزیر بهداشت ، برای  تایید و اعلام دانشگاه علوم پزشکی کشور هستیم. وزیر راه و شهرسازی؛ مردم نیشابور بزرگ منتظر حضور شما در این خاک پاک هستند.متاسفانه بزرگراه "بام- چکنه" منتظر افتتاح قطعه اول و ناتمام در فاز دوم هستند. تا سرولایت مقتدر را از بن‌بست خارج کند. جاده های نیشابور -تربت حیدریه ، نیشابور-کاشمر و نیشابور - قوچان باید اصلاح و بازنگری شده و از حالت قتلگاه خارج شوند. راه های روستایی در طرح اَبرار زیرسازی شده‌اند،اما متاسفانه در بارندگی ها زیرساخت ها از بین رفته است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز