خبرگزاری کار ایران

بهمنی در واکنش به ادعای مهرداد عمادی:

پرداخت دلار به روسیه برای گرفتن روبل درست نیست/ چرا باید یک چیز با ارزش مانند دلار را بدهیم و به جایش روبل بگیریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۴۳۹

محمود بهمنی گفت: چرا باید یک چیز با ارزش مانند دلار را بدهیم و یک چیز دیگری دریافت کنیم که به اندازه آن ارزش نداشته باشد؟

محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ادعای مهرداد عمادی که به ایلنا گفته است در زمان ریاست وی بر بانک مرکزی معاون بانک مرکزی روسیه به تهران آمد و ایران بیش از ۳۱ میلیارد دلار از سپرده‌های خود را به این کشور  منتقل و در ازای آن روبل دریافت کرد، گفت: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد؛ زیرا ما به هیچ عنوان نیاز نداشتیم که از روسیه  روبل بگیریم. روس‌ها به ما روبل بدهند که چه کاری انجام دهیم؟

رئیس پیشن بانک مرکزی تاکید کرد: هنگامی که دلار داریم و با آن می‌توانیم در دنیا خرید کنیم، روبل از روسیه گرفتن به چه کار ما می‌آید؟

وی خاطر نشان کرد: چرا باید یک چیز با ارزش را بدهیم و یک چیز دیگری دریافت کنیم که  به اندازه آن ارزش نداشته باشد؟ در نظر داشته باشید در بسیاری از کشورها مبادلات نفتی با دلار است و این ارز را بهتر قبول می‌‌کنند بنابراین چرا دلار بدهیم و روبل دریافت کنیم؟

بهمنی ادامه داد: هیچ‌گاه پول را این گونه مبادله نمی‌کنند ( دلار در برابر روبل) حتی هنگامی که کالا وارد می‌کنند و آن زمان پولی به حساب‌شان وارد می‌شود به ارزهای خارجی که قابل قبول است؛ ۷ الی ۸ سال پیش که به هچ عنوان این نبود که برنامه ریزی کنند پول‌های دیگری هم بپذیرند، بیشتر دلار مطرح بود حال چه دلیل دارد ما دلار بدهیم و پول دیگری دریافت کنیم.

رئیس بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد تاکید کرد: در دوران ما چنین چیزی نبود و ما مشکلی نداشتیم، اگر هم مشکلی بود آن را حل می‌کردیم.

وی افزود: اگر خدایی ناکرده مشکلی هم باشد راه حلش این نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز