خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عدالت اداری:

رمضان ماه صیقل دادن و زدودن زنگار از دل و جان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۱۵۱

دوست و دشمن، مؤمن و کافر، فاسق و منافق همه و همه در طول سال از مهمانی خدا بهره‌مند هستند اما در ماه مبارک رمضان ضیافت الله برای بندگان خاص خدا می باشد و اغیار در کنار این خوان جایی ندارند.

رییس دیوان عدالت اداری در جلسه هیأت عمومی ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماهی است که شهر الله نامیده شده و مبارک بودن آن به جهاتی است که بخشی از آن در خطبه معروف پیامبر اکرم بیان شده و پیامبر بزرگوار برای ما تبیین کرده اند.

به گزارش ایلنا، محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماهی است که شهر الله نامیده شده و مبارک بودن آن به جهاتی است که بخشی از آن در خطبه معروف پیامبر اکرم بیان شده و پیامبر بزرگوار برای ما تبیین کرده اند.
وی افزود: رمضان از بهترین ماهها و روزهای آن از بهترین روزها و ساعات آن از بهترین ساعات است. برکت این ماه نفس کشیدن در این ماه برای روزه دار تسبیح تلقی می شود و اعمال خیر و عبادت مقبول خداوند خواهد بود، دعاها در این ماه به هدف اجابت می رسد.
منتظری گفت: در روایت است که پیامبر(ص) می فرمایند اگر مردم می دانستند که چه خیر و برکتی در ماه رمضان است هر آیینه آرزو می کردند که همه سال ماه رمضان باشد.
وی افزود: پرده‌های جلوی چشم ما موجب می شود که حقایق عالم را نتوانیم درک کنیم، چقدر خداوند در ماه رمضان به بندگانش عنایت می کند و درهای رحمت در شب اول ماه رمضان به روی همه باز می شود. این رحمت ویژه ماه رمضان است. مهمان بودن در این ماه در پیشگاه خداوند و در کنار خوان نعمات الهی به این نیست که به مهمانی میوه و غذا و آب مهمان شده باشیم و خداوند متعال بندگان را در مهمانی اطعمه و اشربه پذیرایی نمی کند چرا که این مهمانی در طول سال برای همه مردم و موجودات گسترده است.
وی گفت: دوست و دشمن، مؤمن و کافر، فاسق و منافق همه و همه در طول سال از مهمانی خدا بهره‌مند هستند اما در ماه مبارک رمضان ضیافت الله برای بندگان خاص خدا می باشد و اغیار در کنار این خوان جایی ندارند.
منتظری گفت: تلاوت یک آیه قرآن در این ماه مبارک مانند یک ختم قرآن است و همچنین افطاری دادن بسیار ثواب فراوان دارد. هر کسی می تواند به اندازه توان ولو اینکه یک دانه خرما باشد افطاری دهد.
وی گفت: رسول گرامی اسلام(ص) در پاسخ امیرالمؤمنین که پرسید افضل اعمال چیست؟ پیامبر فرمودند بهترین کار و شایسته ترین اعمال در این ماه اجتناب از حرام و گناهان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز