خبرگزاری کار ایران

طی نامه‌ای به معاونت سیاسی وزارت کشور؛

خانه احزاب خواستار از سرگیری پرداخت یارانه احزاب شد / مجمع عمومی خانه احزاب برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۴

با توجه به اینکه فضای پس از انتخابات به شکل چشم گیری باز شده است باید از همه احزاب زیرمجموعه خانه احزاب دعوت کنیم تا نظرهای خود را در خصوص برگزاری مجمع عمومی ارائه دهند امیدواریم تا آن زمان در خصوص استرداد اسناد و مدارک خانه احزاب توسط وزارت کشور اقداماتی صورت گیرد.

حسین کاشفی از ارائه نامه اعضای شورای مرکزی خانه احزاب به معاونت سیاسی وزارت کشور خبر داد و گفت: در این نامه پیشنهاداتی همچون از سرگیری یارانه احزاب همانند آنچه در دولت اصلاحات روال بود، مطرح شده است.

حسین کاشفی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا به جلسه اخیر شورای مرکزی خانه احزاب اشاره کرد و با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از دیدار هیات رئیسه خانه احزاب با معاونت سیاسی وزارت کشور ارائه شد، گفت: در دیدار با معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص استرداد اسناد و مدارک ضبط شده توسط مسئولین وقت وزارت کشور و در اختیار گذاشتن محل قبلی یا هر محل مناسب دیگری جهت فعالیت خانه احزاب رایزنی‌هایی صورت گرفت.

وی افزود: من بار‌ها گفته‌ام که واژه بازگشایی در مورد خانه احزاب درست نیست چراکه این تشکل هیچ‌گاه تعطیل نشده است و حتی فعالیت آن نیز از سوی هیچ مرجعی متوقف نشده و شورای مرکزی جلسات خود را به شکل مرتب برگزار می‌کند.

کاشفی با بیان اینکه معاوت سیاسی وزارت کشور قول مساعدی در خصوص حمایت‌های قانونی از خانه احزاب داد گفت: قرار شد که درخواست‌های مورد نظر ما طی نامه‌ای به وی ابراز شود که این اقدام صورت گرفت و پس از تهیه درخواست‌های خود این نامه را به معاونت سیاسی وزارت کشور ارسال کردیم.

رئیس خانه احزاب با اشاره به جزئیات نامه ارسال شده به معاونت سیاسی وزارت کشور گفت: در این نامه علاوه بر مساله استرداد اسناد و مدارک خانه احزاب، در خصوص لایحه قانون احزاب نیز پیشنهاد ما این بود که این لایحه از مجلس پس گرفته شود و اگر امکان این مساله نیست در خصوص تصمیم گیری نسبت به آن عجله‌ای صورت نگیرد تا نظرات کار‌شناسی همه احزاب گردآوری شده و همه این پیشنهادات در قانون جدید احزاب لحاظ شود.

کاشفی با اشاره به اینکه احیای پرداخت یارانه به نهادهای مدنی که سنت دولت اصلاحات بود نیز در این نامه به عنوان یک پیشنهاد قید شده است، گفت: اعضای شورای مرکزی اعلام امیدواری کردند که با توجه به باور دولت یازدهم به قانونمندی و تامین حقوق احزاب و نهادهای مدنی، خانه احزاب و سایر تشکل‌های سیاسی بتوانند با رفع موانع و محدودیت‌هایی که دولت قبل ایجاد کرده بود فعالیت خود را به نحوی مناسب ادامه دهد.

وی افزود: در جلسه شورا همچنین مقرر شد تا کمیته مطالعات و تحقیقات خانه احزاب برنامه‌های آموزشی خود را برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه تحزب و مشکلات آن و سرفصل‌های دیگری در جلسه آینده ارائه کنند تا نسبت به نحوه برگزاری این کلاس‌ها تصمیم گیری شود.

کاشفی همچنین خاطرنشان کرد: در این جلسه تاکید شد که در جلسات آینده با توجه به اینکه بحثبرگزاری مجمع عمومی خانه احزاب را در پیش داریم احزاب زیرمجموعه این تشکل با تعامل بیشتری در جلسات شورای مرکزی با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فضای پس از انتخابات به شکل چشم گیری باز شده است باید از همه احزاب زیرمجموعه خانه احزاب دعوت کنیم تا نظرهای خود را در خصوص برگزاری مجمع عمومی ارائه دهند امیدواریم تا آن زمان در خصوص استرداد اسناد و مدارک خانه احزاب توسط وزارت کشور اقداماتی صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز