خبرگزاری کار ایران

دبیرکل مجمع جهانی صلح:

باید گفتمان صلح عادلانه را در جهان جایگزین کنیم

کد خبر : ۱۰۶۲۵۵

گفتمانی که در جهان امروز مطرح است در موارد متعددی دچار مشکل شده و ما می‌توانیم با تشکیل این مجمع و ادامه فعالیت‌های آن صلح را در مجامع جهانی به سمتی هدایت کنیم که صلح عادلانه ایجاد شود.

دبیرکل مجمع جهانی صلح گفت: ما در مجمع جهانی صلح معتقدیم که اگر پایه صلح را عدالت تشکیل دهد به یک صلح پایدار می‌رسیم و این همان صلحی است که در جهان اسلام مدنظر قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود عامری در کنفرانس " صلح جهانی در نظام اسلامی " که صبح امروز برگزار شد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز جهانی صلح اظهار داشت: امروز روزی است که کنفرانس صلح جهانی در آستانه روز جهانی صلح برگزار می‌شود و یادآور این مسئله است که صلح در اسلام و جهان اسلام پذیرفته شده است و از واژه صلح بیش از اینکه در تعالیم و مکاتب ادیان دیگر به کار برده شود در مکتب اسلام آمده است و بر این اساس صلح یک واژه ارزشی تلقی می‌شود.

وی افزود: به طور قطع همه جهان امروز به صلح گرایش داشته و در درصدهای مختلف آن را قبول دارند و نوعی همگرایی به این واژه به وجود آمده است. اما اینکه آیا واژه صلح یک واژه پایدار است یا خیر، باید گفت صلح را در ظاهر به عنوان یک ارزش پایدار مدنظر قرار می‌دهیم و برای آن عدالت را ملاک می‌گذاریم اما در عمل مسئله دیگری رخ می‌دهد.

عامری اذعان داشت: ما در مجمع جهانی صلح معتقدیم که اگر پایه صلح را عدالت تشکیل دهد به یک صلح پایدار می‌رسیم و این همان صلحی است که در جهان اسلام مدنظر قرار داده شده است.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اظهار داشت: به نظر می‌رسد گفتمانی که در جهان امروز مطرح است در موارد متعددی دچار مشکل شده و ما می‌توانیم با تشکیل این مجمع و ادامه فعالیت‌های آن صلح را در مجامع جهانی به سمتی هدایت کنیم که صلح عادلانه فراهم شود.

به گفته وی، مجمع جهانی صلح اسلامی نزدیک به ۵ سال است که تشکیل شده و نگاه به این مسئله داشته که مقابل موج فزاینده علیه جهان اسلام چه می‌توان کرد تا صلح را برقرار کنیم و متوجه شدیم که بکارگیری ادبیات صلح در جهان امروز پذیرنده‌تر از هر ادبیات دیگری است. لذا در گفتمان و مذاکرات خود ادبیات صلح را پایه تمام اظهارات قرار دادیم.

عامری خاطر نشان کرد: مجمع جهانی صلح اسلامی هم‌اکنون با یک دیدگاه منسجم به این نتیجه رسید که می‌تواند با نگاه اسلامی ریشه‌های فقدان صلح را شناسایی کرده و در نهایت به تدوین و ترویج آن اقدام کند.

وی افزود: گفتمان صلح عادلانه گفتمان مورد تأیید مجمع جهانی صلح اسلامی است و توانسته تاکنون بیش از ۶۰ برنامه بین‌المللی را تحت پوشش قرار دهد و در تمام این برنامه‌ها تلاش کرده تا علاوه بر حضور نخبگان خود در سطح منطقه و بین‌الملل، نخبگان کشورهای دیگر را شناسایی کند.

عامری همچنین به همایش‌های مختلفی که این مجمع در کشورهای دیگر برگزار کرده اشاره کرد و ادامه داد: در همایش‌هایی که برگزار شد مجمع جهانی صلح اسلامی موفق شد تا در کشورهایی مانند وین و یا دانشگاه جواهر لعل نهرو هند همایش‌هایی برگزار کند و یا حتی با کمک نخبگان در کانادا علی‌رغم فشارهایی که رژیم صهیونیسم برای جلوگیری از انجام یک همایش از سوی این مجمع به وجود آورد موفق به برگزاری آن در این کشور شد و حتی در راستای آن طرفدارانی در سطح منطقه پیدا کرد. همچنین در استانبول با حضور تعداد زیادی از نخبگان درخصوص گفتمان صلح عادلانه موضوعات مختلفی مطرح شد و توانستیم به موفقیت‌هایی دست یابیم.

عامری اظهار داشت: نشستی نیز برای مقابله با تروریسم برگزار کردیم که با حضور ۱۰۲ نخبه جهان مباحثتروریستی مطرح شده و عوامل تخریب آن مدنظر قرار گرفت تا بتوانیم در ادامه با برگزاری همایش‌هایی مانند دیپلماسی نرم در سیره پیامبر اعظم به ارائه راهکارهایی پیرامون آن بپردازیم.

دبیرکل مجمع جهانی صلح خاطر نشان کرد: امروز در مجمع صلح جهانی در داخل ایران بیش از ۱۰۰ نفر ضمن علاقمندی با این مجمع همکاری می‌کنند و بیش از ۵۰۰ نفر هم در جهان با ما در ارتباط هستند لذا صلح امروز به عنوان یک فرصتی مطرح است تا نخبگان را در کنار هم قرار داده و بتوانیم پیام‌های بدست آمده را به دنیا مخابره کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون جهان امروز با آسیب‌های جدی و مشکلات بسیاری علیه صلح روبه‌رو است تصریح کرد: ما به عنوان مردمان انقلاب اسلامی باید مبتکر و فعال، گفتمان صلح عادلانه را در جهان جایگزین کنیم و بدین شکل بتوانیم جامعه جهانی را به آرمان‌های انقلاب اسلامی جلب کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز