خبرگزاری کار ایران

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز خبرنگار

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۲۱

بی‌تردید بزرگداشت مناسب و با شکوه ایام‌الله انقلاب اسلامی و برگزاری مراسم و مناسبت‌های ملّی مرهون همراهی و همکاری صمیمانه و جانانه اصحاب رسانه و جراید و خبرنگاران محترم به ویژه رسانه ملّی در امر اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و ترغیب مناسب و به موقع مردم به حضور در مراسم و مناسبت‌ها و انعکاس شایسته، هوشمندانه و گسترده مراسم در رسانه‌ است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی بیانیه‌ای به مناسبت هفدهم مرداد، «روز خبرنگار» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهادت خبرنگار شهید «محمود صارمی» و دیگر شهدای عرصه خبر و رسانه خبرنگار را وجدان بیدار جامعه، چشم بینا و زبان صادق و گویای ملت دانست که باید در جنگ تمام عیار رسانه‌ای غرب با بصیرت و مجاهدت به رسالت خطیر خود در جامعه، جامه عمل بپوشاند.

به گزارش ایلنا، ‌ در ابتدای این بیانیه آمده است: در دنیای امروز که دنیای تبادل پرسرعت اطلاعات است، رسانه مهم‌ترین وسیله برقراری ارتباط و رساندن اخبار و اطلاعات به اقصی نقاط جهان است. در این میان خبر، زبان مشترک جهان، محصول آگاهی و خردورزی و جزء لاینفک رسانه‌ها، حامل پیام‌ها و اندیشه‌های روشن و حقایق به وقوع پیوسته در سطح ملی و بین‌المللی است.

و در این بین، کار خبرنگار و رسانه به عنوان حامل خبر و منعکس کننده رویدادها، بسیار حسّاس و حیاتی است، چون از یک جهت باید حامل خبر مؤثق، به هنگام و فراگیر باشد و در دنیای امروز، به تسریع در جریان آزاد اطلاعات و اخبار کمک کند و از طرفی دیگر در مقابل بنگاه‌های دروغ پراکنی نظام‌های سلطه جهانی و تبلیغات منحرفانه رسانه‌ای(شانتاژ خبری) به درستی موضع‌گیری کند. رسانه و خبرنگار جهان امروز، به غیر از اینکه باید حامل پیام‌ها و اخبار درست، مؤثق و امید بخشی برای جهان و افکار عمومی باشد از طرف دیگر باید بتواند در جریان اطلاعات سازی و خبرسازی یک سویه و منفعلانه غول‌های رسانه‌های استکبار جهانی راهکاری مناسب و روشی هوشمندانه و مقتضی اتخاذ نماید. از این روست که اصحاب رسانه و جراید به ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در این شرایط وظیفه‌ای خطیر و چند وجهی بر عهده دارند و دیگراینکه رسالت رسانه‌های آزاد، مستقل و حقیقت‌گو فقط بیان درست، صحیح و سریع رویدادها و مخابره اخبار به آن سوی مرزها نیست، بلکه مقابله چند وجهی با تهاجم و شبیخون فرهنگی و سیاسی و جنگ رسانه‌ای و شانتاژهای خبری، آگاه سازی عموم توده‌های مردمی و ایجاد و بالا بردن سطح تفکر و خرد جمعی و آموزش همگانی نیز جزء وظایف و کارکردهای آنان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به درستی که خبرنگار چشم بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه اجتماع و تحولات سیاسی و بین‌المللی است که باید همیشه رسالت خود را از دریچه تعهد، صداقت و امانت‌داری تعریف کند. خبرنگار وجدان بیدار جامعه است و چون دیده‌بان صادق باید در تلاش برای اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادثو رخدادها برآید و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نورزد و تحت تأثیر جوسازی‌ها، شایعه پراکنی‌ها، هیاهو‌آفرینی‌ها، شانتاژهای خبری و فشارهای خارجی قرار نگیرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به تعامل مثبت، سازنده و ارزشمند رسانه‌ها و خبرنگاران معتقد و فهیم با " شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی " و اهتمام ویژه آنان در انعکاس اخبار مراسم و مناسبت‌ها ی ملی آورده است: بی‌تردید بزرگداشت مناسب و با شکوه ایام‌الله انقلاب اسلامی و برگزاری مراسم و مناسبت‌های ملّی مرهون همراهی و همکاری صمیمانه و جانانه اصحاب رسانه و جراید و خبرنگاران محترم به ویژه رسانه ملّی در امر اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و ترغیب مناسب و به موقع مردم به حضور در مراسم و مناسبت‌ها و انعکاس شایسته، هوشمندانه و گسترده مراسم در رسانه‌ است.

شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی با سپاس و ستایش از همه فعالان عرصه خبر، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه و جامعه بزرگ خبری و رسانه‌ای که معتقدانه و دلسوزانه در پی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بر می‌دارند، تأکید کرد: دشمنان قسم خورده بشریت و در رأس آن نظام سلطه جهانی به سرکردگی آمریکا جنایتکار و صهیونیسم بین‌الملل راهبردهای شیطانی خود را در رویارویی با جریان آزاد، شفاف و مستقل اطلاع‌رسانی و خبر به ویژه جریان مستقل خبری کشورهای مسلمان به ویژه ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی به کار برده و بارها با شکست‌هایی سنگین و خفت‌بار روبه‌رو شده‌اند. رسانه‌های دروغ پرداز غربی پس از آن شکست‌ها به سیاه‌نمایی، شانتاژ خبری، جنگ نرم، عملیات روانی وجنگ رسانه‌ای علیه ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی روی آورده اند و در این میان اصحاب رسانه و جراید با مجاهدت خبری و بصیرت‌مداری به موقع خود رسالتی بس سنگین بر عهده دارند و امید است با رویکردی واقع بینانه و هوشمندانه چون افسران رسانه‌ای در خطّ مقدم جنگ رسانه‌ای از طریق آگاه‌سازی افکار عمومی و دادن روحیه امید و نشاط به رسالت‌های سنگین خود جامه عمل بپوشانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز