خبرگزاری کار ایران

مدیر مخابرات منطقه سمنان؛

استان سمنان قابلیت تبدیل شدن به پایتخت فناوری کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۷۲۶

مدیر مخابرات منطقه سمنان، گفت: استان سمنان بخاطر وجود پدافند غیر عامل و شاخص بالای توسعه ارتباطات، قابلیت تبدیل شدن به پایتخت فناوری کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید دارایی مدیر مخابرات منطقه سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی ارتباطات، بیان کرد: استان سمنان به عنوان هفتمین استان پهناور کشور، با وجود هزینه های بالا در زمینه سرمایه گذاری و نگهداری، جزو 2 یا 3 استان برتر کشور بر اساس شاخص توسعه ارتباطات است.

وی با اشاره به توسعه متوازن زیر ساخت های ارتباطی در استان به ویژه در نقاط روستایی، گفت: استان سمنان به خاطر وجود پدافند غیر عامل و بالابودن شاخص توسعه  ارتباطات، قابلیت تبدیل شدن به پایتخت فناوری کشور و شکل گیری صنایع مبتنی بر کسب و کار دیجیتال را دارد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان با بیان اینکه 99 درصد جمعیت روستایی استان دارای ارتباط و 98 درصد دارای تلفن در منزل هستند، افزود:ضریب نفوذ تلفن همراه در استان 120 درصد است وهر 4 نفر به طور متوسط دارای 5 سیمکارت هستند.

دارایی اظهار کرد: 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای تکنولوژی باند پهن  هستند و ما بقی نیز تا چند ماه آینده متصل می شوند.

وی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه فیبر نوری رتبه اول کشور را دارد، گفت: تاکنون 70 هزار ظرفیت فیبر نوری در استان انجام شده است که 8 هزار تای آن به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز