خبرگزاری کار ایران

صالحی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

کاهش احتمال استیضاح وزیر ارتباطات به دلیل نزدیکی کابینه به مرز رأی اعتماد مجدد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۳۲۵

نماینده مردم اقلید در مجلس گفت: اگر بحث تغییر یکی از وزرا که مطرح شده جدی باشد، با توجه به اینکه تاکنون ۴-۵ وزیر هم تغییر کرده‌اند و به مرحله‌ای نزدیک می‌شویم که کل کابینه دولت باید مجددا از مجلس رأی اعتماد دریافت کند، ممکن است که بحث استیضاح وزیر ارتباطات مطرح نشود.

مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت استیضاح عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از مدت‌ها قبل مطرح شده و تاکنون سرنوشت آن مشخص نیست، گفت: ما پیگیر بحث استیضاح هستیم اما ایشان طی جلسه‌ای که داشتیم یک سری وعده‌هایی را برای انجام یک مجموعه اقدامات مطرح کردند که بر این اساس یک فرصت زمانی به ایشان داده شد تا این اقدامات انجام شود.

وی افزود: زمان پایانی برای  فرصت داده شده پایان اردیبهشت است و ما منتظر آخرین گزارش ایشان پیرامون اقدامات عملیاتی در حوزه تقویت زیرساخت‌ها هستیم که این گزارش را بررسی کنیم و مشاهده کنیم که ایشان در حوزه‌هایی که ضعف وجود داشته چه اقداماتی را انجام داده است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «با توجه نقشی که امروزه اینترنت در زندگی روزمره مردم از خدمات شغلی و اداری تا خریدها و تحصیلات و آموزش دارد، یکی از معضلات روزمره کندی و اختلالات مکرر در اینترنت حتی در حوزه سایت‌های داخلی است، با توجه به واکنشی که مجلس نسبت به دغدغه‌های مردم در حوزه خودرو و لوازم خانگی و.. داشت و به استیضاح وزیر صمت اقدام کرد، آیا احتمال جدی شدن استیضاح وزیر ارتباطات وجود دارد؟»، عنوان کرد: ببینید به شخصه فکر می‌کنم که احتمال استیضاح وزیر ارتباطات کاهش پیدا کرده و بعید می‌دانم که استیضاح به صحن بیاید. از سوی دیگر طی هفته‌های گذشته یک بحثی به صورت جدی مطرح می‌شد و آن احتمال تغییر وزیر وزرش و جوانان بود که البته استیضاح ایشان را هم ما پیگیر بودیم اما شنیده می‌شد که احتمال دارد دولت ایشان را تغییر دهد که هنوز نمی‌دانم این مساله نهایی خواهد شد یا خیر.

وی افزود: اما اگر بحث تغییر وزیر ورزش و جوانان جدی باشد، با توجه به اینکه تاکنون ۴-۵ وزیر هم تغییر کرده‌اند و به مرحله‌ای نزدیک می‌شویم که کل کابینه دولت باید مجددا از مجلس رأی اعتماد دریافت کند، به همین خاطر ممکن است که بحث استیضاح وزیر ارتباطات مطرح نشود.

صالحی در پاسخ به این سوال که «در صورت عدم تغییر وزیر ورزش احتمال طرح استیضاح وزیر ارتباطات وجود خواهد داشت؟» گفت: با توجه به حجم مشکلات اقتصادی و معیشتی که در زندگی مردم وجود دارد خیلی نشنیده‌ام که ارتباطات مورد دغدغه نمایندگان باشد، البته بحث اینترنت موضوع مهمی است و در زندگی روزمره نقش پررنگی دارد اما موضوعات معیشتی اکنون از اهمیت بیشتری برخوردارند.

وی ابراز داشت: از سوی دیگر در برخی حوزه‌ها از جمله تجهیز و راه‌اندازی سایت‌های مخابراتی، دسترسی اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار، توسعه فیبر نوری و شبکه ملی اطلاعات خوب کار کرده و با این شرایط فکر می‌کنم استیضاح زارع‌پور به صحن کشیده نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز