خبرگزاری کار ایران

با اینترنت فیبر نوری آسیاتک؛

سرعت اینترنت در چالوس به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۵۸

به گزارش روابط‌عمومی آسیاتک؛ با رونمایی از پروژه اینترنت فیبر نوری (FTTX) آسیاتک در چالوس، سرعت اینترنت در این شهر برای نخستین بار به حدود ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش یافت.

مراسم رونمایی از پروژه اینترنت فیبر نوری (FTTX) آسیاتک در چالوس، جمعه ۲۲ اردیبهشت با راه‌اندازی خدمات اینترنت مبتنی بر فیبر نوری در هنرستان این شهرستان با حضور امیر محمدزاده لاجوردی، قائم مقام وزیر ارتباطات انجام شد.

پروژه راه‌اندازی فیبر نوری در استان مازندران مهر سال گذشته با مشارکت مجموعه انتقال داده‌های آسیاتک و وزارت ارتباطات در چالوس آغاز شد و اکنون بهره‌برداری از آن در سطح آزمایشی، در هنرستان زنده‌یاد «قربانی» این شهرستان آغاز شده است. سرعت اینترنت این مرکز آموزشی در این مراسم، مورد سنجش قرار گرفت و متولیان پروژه از افزایش سرعت آن به ۹۳۰ مگابیت بر ثانیه خبر دادند. این پروژه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی آسیاتک آغاز شده است و توسعه آن در استان مازندران ادامه دارد.

قائم مقام وزیر ارتباطات در بخشی از سخنرانی خود در این مراسم گفت: هفته آینده با حضور رئیس‌جمهوری در آیینی، سه میلیون خانوار زیر پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند و نوارهای شهر چالوس هم که بیش از ۳۰ هزار خانوار هستند از این مزیت بهره‌مند می‌شوند.

لاجوردی ادامه داد: سرعت فیبرنوری بیش از ۱۰۰ برابر وضعیت موجود است؛ موضوع دیگر اینکه توسعه متوازن فیبر نوری هم بسیار حائز اهمیت است و اینکه برخوردای از اینترنت پر سرعت، مناسب و با کیفیت فقط منحصر در شهر باشد، رویه مورد قبولی نیست. بنابراین باید در تمام نقاط شهری و روستایی شهرستان چالوس و دیگر مناطق مازندران هم بروز چنین اتفاقی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های این دولت برخورداری نقاط روستایی بالای ۲۰ خانوار و پوشش صددرصدی فیبر نوری تمامی شهرهاست، افزود: تا پایان فعالیت دولت دست‌کم۲۰ میلیون خانوار زیر پوشش این شبکه قرار می‌گیرند.

 

سرعت اینترنت در چالوس به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه رسید

 

سال گذشته، محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک در جریان مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری در مازندران تاکید کرده بود: طی تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت ارتباطات منعقد شده است، یک میلیون خانوار توسط این شرکت از پروژه اینترنت سرعت برخوردار می‌شوند و استان مازندران مشمول این طرح می‌شود. هوشمندسازی این استان و شهرهای آن، نیاز اساسی استان است. طی ۶ ماه سرویس کامل و پایدار فیبر نوری در چالوس، به دسترسی ۳۵ هزار خانوار به اینترنت پر سرعت کمک می‌کند. با اجرای این طرح، سرعت اینترنت تا ۱۰۰ برابر وضعیت کنونی ارتقاء می‌یابد و حداقل سرعت آن ۱۰۰ مگ برثانیه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز