خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه فراجا:

استان سمنان رتبه نخست آمار جانباختگان حوادث جاده ای در کشور را دارد/ افزایش 60 درصدی تعداد جانباختگان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۰۵۴

رئیس پلیس راه فراجا گفت: در 7 ماهه نخست سال جاری استان سمنان بیشترین تعداد جانباختگان حوادث جاده ای در کشور را دارد و تعداد جانباختگان حوادث رانندگی بر اساس نظریه پزشکی قانونی دراین مدت 60 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا؛ سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس فراجا درجلسه ستاد راهبردی تصادفات استان سمنان، با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری های نوین برای کاهش تصادفات در استان سمنان، افزود: توجه به فناوری های نوین به خصوص دوربین های ثابت و سیار برای کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی ضروری است.

وی افزود: ایمن سازی مسیر پاسگاه‌های پلیس راه برای افزایش کنترل تردد‌ها، ساماندهی و نظارت بر سرویس‌های ایاب و ذهاب واحد‌های تولیدی و تقویت آنتن دهی تلفنی در جاده برای اطلاع رسانی‌های سریع‌ به پلیس و دستگاه‌های امدادرسان از نکاتی است که باید جدی‌تر پیگیری شود.

سردار مومنی اظهار کرد: افزایش تابلو و علایم و خط کشی در جاده‌های استان سمنان و رفع سریع نقاط حادثه خیر جاده‌ای این استان هم ضروری است.

رئیس پلیس فراجا  با اشاره به اینکه تعداد جانباختگان حوادث جاده ای استان سمنان  در مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد بوده است، گفت: در فروردین امسال این تعداد به ۸ درصد کاهش یافته بود که حاکی از نقش افزایش نظارت‌ها است.

وی بیان کرد: طبق بررسی 5 هزار و ۴۰۰ فقره انواع تصادف از سال ۹۹ تاکنون، علت ۳۴ درصد حوادث رانندگی استان سمنان واژگونی خودرو و ۶۶ درصد هم بی توجهی راننده به جلو است.

شهرکی معاون جمل و نقل سازمان راهداری کشور هم میانگین سرعت در راه‌های استان سمنان را ۱۰ کیلومتر بالاتر از میانگین کشوری دانست وافزود: حجم تردد‌ها نیز در محور‌های مواصلاتی به علت واقع شدن استان سمنان در مسیر حرم تا حرم بیشتر است، بنابراین نظارت‌های جدی تری نیز لازم است.

استاندار سمنان هم در این جلسه گفت: با توجه به ۲۵۰ جان باخته و سه هزار و ۷۵۰ مصدوم حوادث رانندگی استان،  برای کاهش تصادفات و جان باختگان حوادث رانندگی محور‌های مواصلاتی استان باید اقدامات جدی تری انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز