خبرگزاری کار ایران

در هفت ماهه نخست سال جاری؛

میزان صادرات کالا از گمرک استان ۵۳ درصد افزایش داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۰۷۲

مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: در ۷ ماهه نخست سال جاری صادرات کالا از گمرک استان سمنان ۵۳ درصد رشد داشته است.

 علی سعدالدین مدیر کل گمرک استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در ۷ ماهه نخست سال جاری ۱هزارو۹۷۴ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون و ۴۳۸ هزار دلار از گمرک استان سمنان ترخیص شده است،افزود:  عمده این کالاهای  وارداتی شامل قطعات منفعل خودرو، خاک سرب، ماشین آلات تولید، اجزاو قطعات ترانسفورماتورها، جوهر رنگ، تیغه کرکره برقی، ماژول و ورق سیلیکونی، اتصالات سرسیم و .. است که این کالاها از ۱۹ کشور جهان از قبیل: کشورهای چین، ترکیه، آلمان، چک، امارات ژاپن و .. به این گمرک رسیده است.

 سعدالدین اظهار کرد: در این مدت بیش از ۱۸۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۶۹ میلیون دلار از گمرک استان سمنان صادر شده که عمده این کالا شامل  هیدروکسید سدیم، سیم و کابل، هیدرو کربن سبک،  کولر آبی، ظروف پلاستیکی، مواد شوینده، ورق آلومینیوم،  اسید سولفوریک، شیرخشک، نمک خوراکی، ماشین لباسشویی، کاشی و سرامیک و.. است که به ۲۹ کشور جهان صادر می شود.

 مدیر کل گمرک استان سمنان تصریح کرد: عمده کشورهای مقصد صادرات کالا از گمرک استان سمنان، عراق، افغانستان، ترکیه، روسیه، پاکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، روسیه، کویت، پاکستان، هند، ازبکستان، ارمنستان و ژاپن است.

 سعدالدین بیان کرد: ارزش کالاهای صادر شده در ۷ ماهه نخست سال جاری از نظر وزن ۲۶ درصد و از نظر ارزش ۵۰ درصد افزایش داشته است و متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی ۳۸۶ دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای افزایش ۲۱ درصدی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز