خبرگزاری کار ایران

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان سمنان بیان کرد:

طرح اصلاح‌نژاد دام‌های سبک در استان در حال اجراست

طرح اصلاح‌نژاد دام‌های سبک در استان در حال اجراست
کد خبر : ۱۰۹۱۱۶

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان سمنان طرح اصلاح نژاد دام های سبک(گوسفند و بز) در استان را تشریح کرد.

ایلنا - سمنان: مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: طرح اصلاح‌نژاد گوسفند در استان با اعتباری معادل یک میلیارد ریال در سطح ۶۰۰ راس از دام‌های استان و در شهرستان‌های شاهرود، دامغان و سمنان در حال اجراست.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی احمدی افزود: این طرح به منظور سنتز نژادهای چند قلوزا و پر تولید در گوسفند و افزایش سه برابری تولید بره از هر راس میش با استفاده از‌نژاد چند قلو زای خارجی رومانف برای اولین بار در استان از سال گذشته شروع شده است و در سال جاری نیز ادامه دارد.

احمدی بیان کرد: با عنایت به نیاز کشور به گوشت قرمز لزوم پرورش و توسعه نژادهای چند قلوزا با هدف خودکفایی در تولید گوشت کشور امری ضروری است و پرورش این‌نژاد اقدامی استراتژیک در مباحثاقتصاد مقاومتی و استقلال کشور و ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصاد روستاست.

مدیر امور دام سازمان افزود: طرح اصلاح‌نژاد بز شیری با‌نژاد خارجی هم با هدف افزایش تولید شیر بزهای مزارع صنعتی و روستایی با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیون ریال در حجم ۵۰۰ راس در سطح استان از سال گذشته شروع شده است و امسال نیز ادامه دارد.

احمدی گفت: این طرح با وارد کردن بهترین نژادهای بزهای شیری خارجی(سانن و آلپاین) به استان انجام و نسل اول متولد شده است که با استقبال و علاقمندی دامداران به پرورش و توسعه این‌نژاد در سال‌های آینده شاهد افزایش تولید شیر بز در استان خواهیم بود.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی یادآوری کرد: با توجه به اینکه نتایج نهایی این طرح‌ها در درازمدت ونسل‌های بعدی کاملا مشهود خواهدبود، اجرای آن در سال اول رضایت بخش و موفقیت آمیز بوده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز