خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

آغاز نظارت‌ از روند اجرای طرح تحول سلامت از ۲۵ بهمن

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۸۱۱

عدالت اجتماعی و دسترسی به خدمات درمانی، کاهش پرداخت مستقیم مردم برای هزینه‌های سلامت و ارتقای کیفیت خدمات درمانی از اهداف والای این برنامه است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه نظارت و ارزیابی طرح تحول نظام سلامت کشور، توسط تیم‌های ارزیاب در راستای جلوگیری از حداقل انحرافات در ۱۰ قطب و ۵۶۰ بیمارستان کشور از ۲۵ بهمن تا ۲۵ اسفند ماه اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از آرمان‌های جامعه اسلامی و رهبر کبیر انقلاب را به منصه ظهور می‌رساند، گفت: عدالت اجتماعی و دسترسی به خدمات درمانی، کاهش پرداخت مستقیم مردم برای هزینه‌های سلامت و ارتقای کیفیت خدمات درمانی از اهداف والای این برنامه است.

وی یادآور شد: طرح تحول سلامت که در ۱۵ اردیبهشت ماه در سراسر کشور آغاز شد، مهم‌ترین برنامه دولت یازدهم است و طرحی است که با حمایت‌های مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و مجلس با پرچم داری وزیر بهداشت در سراسر کشور در حال اجرا است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هر طرح بزرگ ملی نیازمند نظارت و مراقبت‌های دقیق برای اجرای همه جانبه و جلوگیری از حداقل انحرافات است، از ارزیابان این طرح خواست از منابع اختصاص یافته به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود و تازگی، پویایی و همت در اجرای طرح و در مجریان آن برآورده شود.

آقاجانی تصریح کرد: اگر از اهمیت این طرح کاسته شود در آینده با آسیب جدی در طرح مواجه خواهیم بود، بنابراین مراقبت و نظارت بر حسن اجرای طرح تحول سلامت امری بدیهی و ضروریست.

دبیر ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد: این طرح نیاز به تلاش مضاعف و همراهی خالصانه دارد تا به یک فرهنگ قطعی و همیشگی تبدیل شود و مردم امید دارند این طرح تداوم داشته باشد.

آقاجانی گفت: در هفته اول این برنامه، بیش از ۱۲۰ نفر از ارزیابان در ۲۰ دانشگاه و در ماموریت‌های چهار تا پنج روزه تمامی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های تابعه را ارزیابی خواهند کرد.

وی، هدف از اجرای این برنامه را نظارت و بررسی کیفیت پیاده سازی برنامه در همه بسته‌ها تا پایان سال ۹۳، کنترل و هدایت مجریان به اهداف برنامه، اهمیت بخشی و تقویت انگیزه مدیران در جهت تداوم برنامه، شناسایی مشکلات و نقاط ضعف و موفقیت‌های دانشگاه‌ها، نشر الگوهای موفق دانشگاهی و توانمندسازی و تبادل تجربه‌های موفق و معرفی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های پیشرو در استقرار طرح تحول سلامت، ارتقای کیفی برنامه‌های نظارتی و ارائه بازخورد به مجریان پیاده سازی برنامه اعلام کرد.

وی افزود: در این ارزیابی چک لیست‌های هر یک از بسته‌ها، منطبق بر اهداف برنامه‌ها، همچنین دستورالعمل‌های آموزشی نحوه ارزیابی تدوین و عملیاتی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز