خبرگزاری کار ایران

خضری با انتقاد از نحوه اجرای طرح تحول سلامت؛

وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری عملکرد مناسبی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۷۶

طرح تحول؛ طرح تحول سلامت است نه طرح تحول درمان، از این رو باید بررسی بیشتری بر نوع اجرای این طرح صورت بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره اجرای طرح تحول سلامت گفت: شاید وزارت بهداشت در اجرای بخش درمان موفق عمل کرده باشد، اما در بحثپیشگیری عملکرد مناسبی نداشته و تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی داریم.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: این طرح مهم و جدی است، چرا که دغدغه اصلی این طرح پیشگیری و سلامت است، همه کشورهای توسعه‌یافته دنیا اگر پیشرفتی را در زمینه بهداشت شاهد بوده‌اند، به دلیل نگاه همه‌جانبه به این مسئله بهداشت بوده است از همین رو کشور ما نیز نباید از این مسیر دور شود.

وی افزود: طرح تحول سلامت در گام اول، بحثدرمان را مورد توجه قرار داد و از این طریق ملزومات پیشگیری و داروخانه‌ها تجهیز شد.

خضری با اشاره به اینکه شاید این مسئله به دلیل بحران کشور در حوزه درمان بوده است، گفت: بیماران به شدت از پرداخت‌های اضافی ناراضی بودند، چرا که هزینه‌های درمان کمرشکن بود. گرچه با اجرای این طرح وضعیت درمان بهتر شده، اما نکته این است که نباید با اجرای این طرح از بحث‌هایی چون پیشگیری، آموزش بیمار و غربالگری غافل شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه توجه به بخش پیشگیری سبب می‌شود؛ هزینه‌های درمان کاهش پیدا کند، گفت: وزارت بهداشت قرار است؛ درباره اجرای طرح تحول سلامت گزارشی را به مجلس ارایه کند و ما منتظر این گزارش هستیم تا عملکرد وزارت بهداشت را بررسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت از ۲۵ اردیبهشت اجرایی شده و باید دید در این مدت چقدر پیشرفت داشته است.

نماینده مردم پیرانشهر با اشاره به اینکه در طرح تحول سلامت بحثپیشگیری مورد بی‌مهری و کم‌لطفی واقع شده است، گفت: طرح پزشک خانواده فرصتی را به وزارت بهداشت می‌داد تا در طرح تحول سلامت بحثآموزش و پیشگیری را پیش ببرند.

وی تاکید کرد: در زمانی عنوان می‌شد؛ منابع مالی مناسبی برای این کار وجود ندارد، اما با اجرای طرح تحول سلامت و تامین منابع مالی برای این طرح، انتظار می‌رفت که به بحثپیشگیری توجه شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه طبق قانون وزارتخانه ملزم به اجرای درست قانون است، افزود: طرح تحول؛ طرح تحول سلامت است نه طرح تحول درمان، از این رو باید بررسی بیشتری بر نوع اجرای این طرح صورت بگیرد.

وی گفت: شاید وزارت بهداشت در اجرای بخش درمان موفق عمل کرده باشد، اما در بحثپیشگیری عملکرد مناسبی نداشته و تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز