خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری خیرین در حوزه سلامت وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۶۷

بدون شک در حوزه سلامت، مردم از گذشته‌های دور در امور خیریه پیشقدم بودند و در زمینه‌های مختلف بهداشتی اماکنی را برای بهره‌مندی مردم وقف می‌کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون فرصت‌های بالقوه زیادی در جامعه وجود دارد که اگر توان بهره برداری از آنها را داشته باشیم می‌توانیم زمینه‌هایی را فراهم کنیم تا خیرین قبل از سرمایه گذاری با آرامش و آسایش، سرمایه خود را جهت کمک به مردم نیازمند وقف کنند.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، «سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی» روز دوشنبه در جلسه امضای تفاهمنامه این وزارتخانه با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: بدون شک در حوزه سلامت، مردم از گذشته‌های دور در امور خیریه پیشقدم بودند و در زمینه‌های مختلف بهداشتی اماکنی را برای بهره‌مندی مردم وقف می‌کردند.

وی با بیان اینکه امروز نوع وقف نسبت به گذشته تغییر کرده، گفت: اکنون فرصتی فراهم شده که واقفین و خیرین در کمک به ساخت مراکز بهداشتی و بیمارستانی کمک کنند و اماکنی را در اختیار مراکز آموزشی قرار دهند که حاصل آن تربیت افرادی برای پیشگیری و درمان مردم کشور باشد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید فرصت بیشتری برای سرمایه گذاری خیرین در حوزه سلامت فراهم شود.

هاشمی تصریح کرد: در زمینه وقف ‌‌نهایت دقت را خواهیم کرد زیرا امانتدار هستیم و غیر از مسیری که واقف تعیین کرده، قدمی برنخواهیم داشت.

وی افزود: معتقدیم هرکس صرفنظر از هرگونه اعتقاد و در هر دوره از حاکمیت هر گونه موقوفه‌ای را وقف کرد، در‌‌ همان مسیری که وقف کرده، استفاده شود و نام و نشانش در سر در آن موقوفه نصب شود و در این زمینه بسیار سختگیر هستیم.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم بتوانیم چه در قالب وقف جمعی و چه در قالب وقف فردی، ظرفیت‌های مناسبی را برای سرمایه گذاری خیرین ایجاد کنیم.

هاشمی خطاب به سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: اولویت‌هایی را در استان‌های مختلف کشور مشخص و به این سازمان معرفی خواهیم کرد که علاقه مندان بتوانند در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

به منظور بهره­برداری بهینه از امکانات، توانمندی­‌ها و ظرفیت­های مشترک در امر توسعه و ارتقای سنت حسنه وقف در حوزه سلامت و اجرای طرح‌های عام المنفعه در این حوزه، امروز(دوشنبه) تفاهمنامه‌ای بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اوقاف و امور خیریه به امضا رسید.

براساس این تفاهمنامه، طرفین در جهت یکپارچه ­سازی مدیریت مراکز درمانی و بهداشتی موقوفه از طریق ساختارسازی، هدفگذاری و ارتقا بهره­وری موقوفات همکاری خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز