خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد:

استفاده از تخصص و تجارب افراد غیر پزشک در حوزه‌های مدیریتی

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۱۳۵

یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در این دوره این است که بتوانیم افراد غیر پزشک را که در حوزه‌های مدیریتی تخصص دارند، به خدمت بگیریم.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت گفت: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در این دوره استفاده از تخصص و تجارب افراد غیر پزشک در حوزه‌های مدیریتی است.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی در مراسم تودیع و معارفه معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، افزود: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در این دوره این است که بتوانیم افراد غیر پزشک را که در حوزه‌های مدیریتی تخصص دارند، به خدمت بگیریم.

وی با استقبال از انتصاب دکتر صدرالسادات به عنوان معاون توسعه و مدیریت منابع، اذعان کرد: کشورهای توسعه یافته و مدیران وزارت بهداشت به ویژه در بخشهای پشتیبانی و منابع انسانی غیر پزشک هستند و قصد داریم در وزارت بهداشت در تمام رده‌های مدیریتی این طرح را پیاده کنیم.

حریرچی اظهار امیدواری که در دوره‌های بعدی نیز وزارت بهداشت در رده‌های مدیریتی این طرح را اجرا کند.

وی افزود: در دولتهای قبلی وزارت بهداشت با تاخیر در پرداخت‌ها و کاهش تخصیص‌های عمرانی، کاهش اعتبارات حوزه دارو و درمان و مشکلاتی در حوزه نیروی انسانی رو به رو بود.

به گفته حریرچی، در این دوره مهم‌ترین اقدام ما در معاونت توسعه مدیریت و منابع ایجاد انضباط در واحدهای تابعه وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها بود ضمن اینکه سعی کردیم در اعتبارات تخصیص یافته به حوزه بهداشت و درمان گشایش ایجاد کنیم چون مهم‌ترین پیش نیاز تولیت، داشتن پشتوانه مالی است.

قائم lقام وزیر بهداشت ادامه داد: سال ۹۲ وزارت بهداشت بالا‌ترین میزان تخصیص اعتبارات را به خود اختصاص داد و جزو ۳ وزارتخانه اول در تخصیص اعتبارات بود.

حریرچی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات ما در حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع، احیای بخش برنامه ریزی و تغییر نگرش در این معاونت بود. ضمن اینکه انتقال اعتبار و تصمیم گیری به معاونت‌های تخصصی از اقدامات دیگر معاونت توسعه مدیریت و منابع در این دوره از خدمت وزارت بهداشت بود ضمن اینکه بسیاری از کارهای بر زمین مانده در مسیر اجرا قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز