خبرگزاری کار ایران

مدیر کل نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:

ایجاد عدالت میان رشته‌های تخصصی پزشکی

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۷۳

در حال حاضر بازنگری و اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت باعثایجاد عدالت در میان رشته‌های تخصصی پزشکی شده است.

مدیر کل نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت گفت: اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت باعثایجاد عدالت بین رشته‌های تخصصی پزشکی می‌شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید سجاد رضوی گفت: در حال حاضر بازنگری و اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت باعثایجاد عدالت در میان رشته‌های تخصصی پزشکی شده است.

وی ادامه داد: در گذشته بسیاری از رشته‌های تخصصی در این کتاب نادیده گرفته شده بود که باعثشد اکثر پزشکان به سمت رشته‌های لوکس بروند و جمعیت پزشک رشته‌های پایه مثل رشته‌های داخلی، اطفال و بیهوشی رو به کاهش برود.

مدیر کل نظارت بر امور درمان یکی از دلایل دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان را واقعی نبودن تعرفه‌ها عنوان کرد و گفت: اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت با ایجاد عدالت در بین رشته‌ها از یک سو باعثکاهش و حذف کامل دریافت زیر میزی و از سوی دیگر باعثافزایش پیگیری‌ها و رسیدگی به شکایات از سوی مراجع ذیربط و سازمان نظام پزشکی خواهد شد.

رضوی همچنین در ادامه، یکی از ابزار‌های نظارتی بر اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت را آئین‌نامه ابلاغی از سوی سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت بیان کرد و گفت: این آئین نامه از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار پزشکان و انجمن‌های تخصصی پزشکی قرار خواهد گرفت تا طبق این آئین نامه، واقعی شدن تعرفه و حذف کامل زیر میزی از سوی برخی پزشکان محقق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز