خبرگزاری کار ایران

یازدهمین کنگره بین‌المللی MS ایران اول آبان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۸۱۶

در این کنگره دو گاید لاین با عنوان امتحان مایه مغزی نخاعی ام اس و دیگری با نام مشاوره های ژنتیک در بیماری ام اس ارائه خواهد شد.

یازدهمین کنگره بین‌المللی ام اس ایران از اول تا ۲ آبان با حضور بیش از ۵۰۰ نفراز متخصصان مغز و اعصاب و رزیدنت‌ها، در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، شکوفه علایی متخصص مغز و اعصاب و دبیر علمی یازدهمین کنگره بین‌المللی ام اس ایران گفت: هدف از برگزاری کنگره یازدهم، به روز کردن اطلاعات متخصصان مغز و اعصاب و سایر رشته های مرتبط با این رشته و تبادل آخرین راه های تشخیصی و درمانی بیماری ام اس است که متخصصان داخلی و خارجی در آن به ارائه آخرین دستاوردها و تحقیقات خود می‌پردازند.

وی افزود: دو مهمان ویژه از چهره‌های بین‌المللی شناخته شده کشور آمریکا در این کنگره حضور دارند که هر دو ایرانی مقیم و از اساتید برجسته و بنام ایرانی در دانشگاه جان هابزکینگ به نام دکتر علیرضا میناگر و دکترعبدالرحمن رستمی هستند.

وی گفت: محور اصلی کنگره امسال تشخیص بیماری ام اس و بیماری هایی است که در تشخیص های افتراقی قرار می گیرد به این معنی که بیماری‌هایی که در کنار بیماری ام اس احتمال دارد، پزشکان تشخیص اشتباه به جای بیماری ام اس بدهند.

علایی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵۰ مقاله از طریق سایت کنگره به دبیرخانه رسیده است که پس از داوری ۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر انتخاب شده است که در پایان برگزاری کنگره، مقالات به صورت کتاب چاپ می‌شود و در اختیار شرکت کنندگان قرارمی گیرد.

وی اظهار کرد: " گاید لاین " یکی از بخشی های جدید کنگره یازدهم است که برای اولین توسط افراد صاحبنظر برای پزشکان مغز و اعصاب در نظر گرفته شده است و این موضوع که محور اصلی و یکی از دستاورد های این کنگره نسبت به کنگره های قبلی به شمار می رود.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: هر گاید لاین به صورت یک دستورالعمل و راهنمای واحد برای تمام متخصصان مغز و اعصاب در هنگام تشخیص بیماری و درمان مورد استفاده قرارمی گیرد به این معنی که به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب خط مشی و راهکارمی‌دهد که در هنگام تشخیص و درمان چه مراحلی را پیش بگیرد.

وی گفت: این دستورالعمل ویژه کشور ایران است و اهمیتی که دارد این است که همکاران و پزشکان متخصص مغز و اعصاب در مواردی که اختلاف نظر در مورد تشخیص و درمان بیماری در جهان وجود دارد و دچار سردرگمی کند پزشک را کمک به تصمیم گیری بهتر برای پزشک متخصص درتشخیص و درمان مناسب می کند.

وی گفت: به عنوان مثال در " گاید لاین امتحان مایع مغزی نخاعی " در بیماران ام اس به پزشک متخصص به عنوان یک راهنما کمک می کند که چگونه از فرد مبتلا به ام اس مایع مغزی نخاع گرفته شود و چگونه به آزمایشگاه انتقال داده و در آزمایشگاه چه شیوه‌ای باید استفاده شود برای اینکه در بیماری ام اس دقت کافی را داشته باشد.

وی گفت: در این کنگره دو گاید لاین با عنوان امتحان مایه مغزی نخاعی ام اس و دیگری با نام مشاوره های ژنتیک در بیماری ام اس ارائه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز