خبرگزاری کار ایران

وضعیت بیماری‌های قلبی مادرزادی در نوزادان

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۸۶۱

خوشبختانه وراثت و ژنتیک در بروز بیماریهای قلبی مادرزادی خیلی کم است / احتمال بیماری‌های مادرزادی قلبی در نوزادان حدود ۲ درصد است.

رئیس شانزدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق گفت: معاینه اطفال، اولین و مهمترین روش تشخیص بیماریهای قلبی در نوزادان است که باید توسط پزشک متخصص اطفال انجام شود.

به گزارش ایلنا، مسعود قاسمی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی به شدت بر افزایش بیماری‌ها به ویژه بیماریهای قلبی و عروقی تأثیر گذاشته است، اظهار داشت: متأسفانه جهان نیز درگیر این مسئله شده است. اگر به ۵ دهه گذشته بنگریم، افراد فعال‌تر، دارای خواب منظم، تغذیه طبیعی بودند و کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شدند، امروزه با اختلال زمان خواب و بیداری، عادات غذایی نامناسب سلامتی افراد به خطر افتاده که این مسئله ناشی از ماشینی شدن سیستم زندگی است.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران با بیان اینکه برگشت به سنت‌ها تا حدود زیادی از شیوع بیماری‌ها می‌کاهد، بیان داشت: خوشبختانه امروز در بحثتجهیزات پزشکی و اقدامات درمانی بیماریهای قلبی موفقیتهای چشمگیری داشته‌ایم؛ اگر سنت‌ها را عمل کنیم و در کنار آن با تکنولوژی و تجهیزات می‌توانیم در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها خصوصا بیماریهای قلبی موفق‌تر باشیم.

قاسمی با بیان اینکه احتمال بیماریهای قلبی مادرزادی در نوزادان حدود ۲ درصد است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وراثت و ژنتیک در بروز بیماریهای قلبی مادرزادی خیلی کم است.

رئیس شانزدهمین کنگره قلب و عروق خاطرنشان کرد: معاینه اطفال اولین و مهمترین روش تشخیص بیماریهای قلب در نوزادان است که باید توسط پزشک متخصص اطفال انجام شود، اگر پزشک در معاینه مشکوک به عارضه‌ای شود طفل را به متخصص قلب کودکان ارجاع خواهد داد که والدین باید به طور جد پیگیر باشند تا طفل در بزرگسالی دچار مشکل حادی نشود.

وی با بیان اینکه تبلیغات نادرست داروهای ماهواره‌ای صدمات جبران ناپذیری به سلامت افراد وارد کرده است، افزود: اخیرا درمان قطعی دیابت در ماهواره تبلیغ می‌شود که بسیار خطرناک است، روشهای درمانی دیابت که در ماهواره تبلیغ می‌شود هیچگونه تایید علمی ندارد و بیمار را بیشتر دچار آسیب می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز