خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز ناباروری هلال احمر:

سالانه ۱۷ درصد به جمعیت نابارور اضافه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۸۹۰

اگر با استفاده از تکنیک اینجکشن و پوشش حمایتی بیمه و داروهای ناباروری اقدام به درمان زوج‌های نابارور کنیم، ۵ الی ۶ میلیون فرزند به جامعه افزوده می‌شود.

رئیس مرکز ناباروری هلال احمر(رویش) با اشاره به اینکه سالانه ۱۷ درصد به جمعیت نابارور کشور اضافه می‌شود، گفت: با روش اینجکشن می‌توانیم ۵ الی ۶ میلیون فرزند به جامعه اضافه کنیم.

به گزارش خبرنگارایلنا؛ چوبینه رئیس مرکز ناباروری رویش در مراسم اولین سالگرد تاسیس این مرکز درمان ناباروری گفت: با تلاش دانمشندان جهان ۵ میلیون نوزاد به خانواده‌ها هدیه شده است.

وی افزود: ۵۰ سال پیش پروفسور ادوراد شروع به درمان ناباروری کرد و اولین فرزند به دنیا آمد، همچنین چندین سال پیش در پژوهشگاه رویان فرزندی به دنیا آمد که الان خود دارای فرزند است.

چوبینه با اشاره به اینکه سه میلیون زوج نابارور درکشور وجود دارد، گفت: سالانه ۱۷ درصد در کشور به این جمعیت نابارور اضافه می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: اگر با استفاده از تکنیک اینجکشن و پوشش حمایتی بیمه و داروهای ناباروری اقدام به درمان این زوج‌ها کنیم، ۵ الی ۶ میلیون فرزند به جامعه افزوده می‌شود.

به گفته چوبینه همچنین با روش اینجکشن می‌توان خانواده‌هایی که دارای بیماری شایع کرموزومی بوده و فرزندان معلول دارند را شناسایی و از ایجاد اختلال کرموزومی جلوگیری کرد.

وی در پایان با اشاره به تولد اولین فرزند به روش اینجکشن در مرکز ناباروری رویش هلال احمر اظهار کرد: اکنون ۸۰ نفر دیگر از زوجین نابارور در این مرکز باردار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز