خبرگزاری کار ایران

بازنگری بسته‌های خدمتی بهداشت محیط در راستای اجرای طرح تحول سلامت

کد خبر : ۱۹۴۲۰۱

وظایف دیگر سازمان­ها بر مبنای تکالیف در نظر گرفته شده برای هر دستگاه در چارچوب قوانین مرتبط و ابلاغی هر دستگاه است و وزارت بهداشت در این خصوص نقش نظارتی را بر عهده دارد.

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به سیاست های جدید برنامه تحول نظام سلامت، بسته های خدمتی بهداشت محیط بازنگری، و به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ می شوند.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، «سیدرضا غلامی» در حاشیه برگزاری نشست تخصصی بهداشت محیط افزود: برنامه های بهداشت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت به هماهنگی و همسویی بیشتر بر مبنای تکالیف تعریف شده و ابلاغی کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این بسته ها حضور همکاران بهداشت محیط در طرح تحول نظام سلامت در سطوح مختلف اجرایی از جمله گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه، ستاد شهرستان و مرکز بهداشتی درمانی مورد تاکید قرار گرفته است.

غلامی بسته های خدمات بهداشت آب و فاضلاب، خدمات بهداشت هوا، خدمات بهداشت پرتوها، خدمات بهداشت مدیریت پسماند، خدمات بهداشت بیمارستان­ها و مراکز بهداشت درمانی، خدمات کنترل ناقلین و حشرات و جوندگان، خدمات کنترل دخانیات، خدمات بهداشت مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و مراکز تجمعی و آموزش و تفریحی و تفرجگاه­ها و بسته خدمات بهداشت و ایمنی مواد غذایی را از جمله ۱۱ بسته خدمتی بهداشت محیط عنوان کرد.

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، خدمات برنامه ابتکارات جامعه محور و بسته خدمات مدیریت بهداشت محیط در بلایا و شرایط اضطرار و کنترل اپیدمی­ها را از دیگر بسته خدمتی بهداشت محیط اعلام کرد.

غلامی خاطر نشان کرد: بر این اساس، وظایف کارشناسان بهداشت محیط بر مبنای شرح وظایف ابلاغی بر اساس برنامه­های ابلاغی بهداشت محیط و سیاست های ابلاغی، نظارت و پایش کلیه خدمات مرتبط با بهداشت محیط، مانند نظارت بر آب شرب جامعه، آلودگی هوا، مدیریت پسماند و دیگر موارد است.

وی همچنین پایش و ارزشیابی واحدهای تابعه زیر مجموعه از جمله خانه­های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی، آموزش، هماهنگی و برنامه­ریزی به منظور جلب مشارکت جامعه، سازمان ها، ادارات و دستگاه­های اجرایی و نیز حضور فعال در تیم سلامت در راستای طرح تحول نظام سلامت را از جمله دیگر وظایف کارشناسان بهداشت محیط برشمرد.

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، یادآور شد: وظایف دیگر سازمان­ها بر مبنای تکالیف در نظر گرفته شده برای هر دستگاه در چارچوب قوانین مرتبط و ابلاغی هر دستگاه است و وزارت بهداشت در این خصوص نقش نظارتی را بر عهده دارد.

غلامی افزود: به عنوان مثال مدیریت پسماند جامعه بر عهده وزارت کشور(سازمان شهرداری و دهیاری­های) است و پایش و نظارت بر اجرای آن بر عهده وزارت بهداشت است.

نشست تخصصی بهداشت محیط روز گذشته(یکشنبه) آغاز شد و فردا(سه شنبه) پایان می یابد.

طرح تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت ماه با هدف ارائه خدمات مطلوب و ارزان پزشکی در سراسر کشور آغاز شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز