خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت خبر داد:

افزایش ۵ درصدی جمعیت کارگری تحت پوشش خدمات بهداشت حرفه‌ای درسال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۸۸۵

کارگران ساختمانی و کارگران واحدهای صنعتی کوچک که می‌توان از آن‌ها به عنوان گروه‌های مغفول نام برد؛ در سال جدید از خدمات بهداشت حرفه‌ای برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از افزایش ۵ درصدی جمعیت کارگری تحت پوشش خدمات بهداشت حرفه‌ای در سال ۹۳ خبرداد.

رضا عزتیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درمورد برنامه‌های وزارت بهداشت برای کارگران در سال ۹۳ گفت: به طور متوسط نزدیک به ۷۰ درصد کارگران تحت پوشش خدمات بهداشت حرفه‌ای هستند که بنا داریم با افزایش آموزشگاه‌های بهداشت حرفه‌ای جمعیت تحت پوشش را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: کارگران ساختمانی و کارگران واحدهای صنعتی کوچک که می‌توانیم از آن‌ها به عنوان گروه‌های مغفول نام ببریم در سال جدید به طور چشمگیری از خدمات بهداشت حرفه‌ای برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی ما این است که ۵ درصد به جمعیت کارگری تحت پوشش خدمات بهداشت حرفه‌ای اضافه شود، افزود: این ۵ در صد شامل گروه‌هایی از کارگران مانند کارگران ساختمانی یا واحدهای صنعتی کوچک است که ارائه خدمات بهداشت حرفه‌ای در آن‌ها ضعیف‌تر بوده است.

عزتیان از افزایش کارگاه‌های آموزشی بهداشت حرفه‌ای مشترک با سایر وزارتخانه‌ها خبر داد و افزود: علاوه بردریافت نقطه نظرات سایر سازمان‌ها در پی افزایش کارگاه‌های آموزشی مشترک با آن‌ها هستیم تا از حداکثر امکانات موجود در سایر وزارتخانه‌ها استفاده کنیم. این رویکرد ما در سال ۹۳ است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد آموزشگاه بهداشت حرفه‌ای در سطح کشور وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ کارگاه آموزشی در سطح کشور وجود دارد اما برنامه‌ریزی ما این است که حداقل به ۳۰۰ مورد افزایش پیدا کند.

عزتیان در خاتمه از برگزاری کنفرانس تامین سلامت نیروی کار از ۸ تا ۱۰ اردیبهشت ماه در سمنان باحضور صاحبنظران در سطح جهانی خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز