خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولین در گفتگو با ایلنا:

مراکز نگهداری معلولین ثبات مدیریتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۱۴۴

مراکز نگهداری از معلولین بارها دست‌به‌دست در سازمان‌های مختلف می‌چرخند و ثبات مدیریتی ندارند. بنابراین در کیفیت خدمات‌دهی و همچنین در نحوه نظارت بر آن‌ها مشکلاتی پیش می‌آید.

ایلنا: یک عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولین معتقد است سازمان بهزیستی باید نظارتش را بر مراکز نگهداری از معلولین بیشتر کند و با اورژانس ارتباط بیشتری داشته باشد، تا در اثر سهل انگاری و عدم رسیدگی، معلولین فوت نکنند.

" ناصرکاشانی " نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولین در مورد فوت ۱۵ معلول در مرکز نگهداری نارمک سازمان بهزیستی برخی به ایلنا گفت: برخی از معلولین به دلیل ناهنجاری‌های شدید ژنتیکی عمر کمتری دارند اما برخی مشکلات هم به دلیل نبود مراقبت‌های مناسب در مراکز خصوصی است.

وی افزود: گاهی این معلولین با توجه به ضعف جسمانی که دارند به علت عدم رسیدگی کافی، دچار عفونت‌های مختلف از جمله عفونتهای پوستی شدید و کشنده می‌شوند.

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: هزینه نگهداری از معلولین زیاد است و هزینه‌ای که دولت به عنوان یارانه نگه داری از این معلولین می‌پردازد کافی نیست و سبب برخی کم کاری‌ها می‌شود اما با این وجود شاهد هستیم که برخی از مراکز تنها هدفشان گرفتن این یارانه و سود مالی است.

کاشانی گفت: سازمان بهزیستی باید نظارتش را بر این مراکز بیشتر کند و با اورژانس ارتباط بیشتری داشته باشد، تا در اثر سهل انگاری و عدم رسیدگی، معلولین فوت نکنند. پرونده مرکز نارمک نیز در حال بررسی است اخبار تکمیلی به دست ما خواهد رسید.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از مشکلات این مراکز آن است که بار‌ها دست به دست در سازمانهای مختلف می‌چرخند و ثبات مدیریتی ندارند. بنابراین در کیفیت خدمت رسانی و همچنین در نحوه نظارت بر آن‌ها مشکلاتی پیش می‌آید. البته باید این مطلب بیان شود که این موارد ویژه تهران نیست و در شهرهای کوچک و دیگر مناطق نیز ممکن است بیشتر رخ دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز