خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی نظام پرستاری در گفت‌وگو با ایلنا:

سالانه ۳۰۰ پرستار از کشور مهاجرت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۶۵

علت وجود مشکلات قشر پرستار این است که اساساً اعتقادی نسبت به حل مشکلات پرستاران وجود ندارد و با وجود اینکه تاکنون دولت‌های مختلفی بر سر آمده مشکلات پرستاران بد‌تر شده و در چند سال اخیر بهبودی پیدا نکرده است.

ایلنا: عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: سالانه حدود ۳۰۰ پرستار از طریق کانال‌های کار یابی به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند.

" محمد شریفی مقدم " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: مهاجرت پرستاران از طریق کانال‌های کاریابی به کشورهایی چون کانادا و استرالیا صورت می‌گیرد زیرا حقوق مناسبی می‌پردازند از همین رو ترجیح پرستاران براین است که در این کشور‌ها مشغول به کار شود.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از مهاجرت پرستاران نداریم افزود: مهاجرت پرستاران از طریق کانالهای کاریابی قابل شمارش است اما دست یابی به آمار مهاجرت پرستاران از راه‌های غیر از کانال‌های کاریابی مشکل است که با در نظر گرفتن مهاجرت پرستاران از طریق راه‌های غیر از کانال‌های کاریابی به طور حتم تعداد پرستارانی که از کشور مهاجرت می‌کنند بیش از ۳۰۰ نفر می‌شوند.
شریف مقدم تصریح کرد: مهاجرت پرستاران از راههای غیر از کانالهای کاریابی به کشورهای عربی صورت می‌گیرد

این عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری ادامه داد مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی در حالی صورت می‌گیرد که حقوقی این کشور‌ها به پرستاران می‌دهند خیلی زیاد نیست اما به دلیل وجود نظمی‌ که‌ در مراکز درمانی‌ و بیمارستان‌های آنجا وجود دارد پرستاران ترجیح می‌دهند به آنجا بروند.

وی علت مهاجرت پرستاران را عدم توجه به این قشر اعلام کرد و افزود: پرستاران تنها به دلیل مسائل مالی به کشورهای دیگر مهاجرت نمی‌کنند اما مسئله مهم این است که پرستاران مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

شریفی مقدم مشکلات پرستاران را ریشه‌ای، مزمن و قدیمی دانست و افزود: علت وجود این مشکلات این است که اساساً اعتقادی نسبت به حل مشکلات پرستاران وجود ندارد و با وجود اینکه تاکنون دولت‌های مختلفی بر سر آمده مشکلات پرستاران بد‌تر شده و در چند سال اخیر بهبودی پیدا نکرده است.

این عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت نیاز به تحول بنیادی و ساختار بنیادی دارد افزود: دولت تدبیر و امید باید در مورد ساختار وزارت بهداشت تجدید نظر کند. و جلوی نفوذ گروهی خاص در نظام سلامت را بگیرد که البته این کار یک عزم ملی را می‌طلبد و مجلس باید به کمک دولت بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز