خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت ابراز نگرانی کرد؛

سرانه مصرف شیر هر ایرانی ۲۵۰ گرم به جای ۱۳۰۰ گرم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۰۷

با توجه به نیاز بیشتر نوجوان به کلسیم به دلیل قرارداشتن آن‌ها در مرحله رشد، سیاست دولت جمهوری اسلامی در حال حاضر اجرای برنامه شیر رایگان در مدارس کشور است، که تا حدودی کمبود شیر را در این سن مرتفع می‌سازد.

ایلنا: معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: رسانه‌ها برای اصلاح فرهنگ تغذیه مردم کمک کنند. یک نمونه نگران‌کننده سرانه پایین مصرف شیر است. هر ایرانی فقط ۲۵۰ گرم شیر مصرف می‌کند در حالی که میزان استاندارد آن ۱۳۰۰ گرم برای هر نفر است.

به گزارش ایلنا، " علی اکبر سیاری " امروز درهمایش کشوری تغذیه سالم با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه ثابت شده بسیاری از سکته‌های قلبی و مغزی و بالا بودن فشار خون رابطه مستقیم با تغذیه دارد بنابراین مردم باید عادات غذایی خود را اصلاح کنند و کاهش مصرف نمک و شکر و روغن در بین مردم به صورت فرهنگ در آید.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف شیر در کشور ۲۵۰ گرم است بیان کرد: استاندارد مصرف شیر در سالمندان ۱۳۰۰ گرم، در نوجوان ۱۳۰۰ گرم و در زنان حامله و شیرده ۱۲۰۰ گرم است.

توزیع شیر رایگان در مدارس کشور

معاون بهداشت وزیر بهداشت در ادامه افزود: با توجه به نیاز بیشتر نوجوان به کلسیم به دلیل قرارداشتن آن‌ها در مرحله رشد، سیاست دولت جمهوری اسلامی در حال حاضر اجرای برنامه شیر رایگان در مدارس کشور است، که تا حدودی کمبود شیر را در این سن مرتفع می‌سازد.

سیاری در ادامه به ضرورت مصرف سبزیجات تازه و گنجاندن آن در برنامه غذایی اشاره کرد و گفت: سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط باید با همکاری و تعامل نسبت به رفع مشکلات مربوط به آلودگی سبزی‌ها اقدام کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه گام‌های بزرگی در رابطه با ارتقاء سلامت و تغذیه مردم در کشور برداشته شده است افزود: دستاوردهای خوبی در حوزه ارتقای سلامت در کشور داشته‌ایم اما باید تلاش‌ها ادامه پیدا کند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در ادامه از رسانه‌ها خواست در راستای ارتقای سلامت جامعه و ایجاد فرهنگسازی سلامت همکاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز