خبرگزاری کار ایران

روستاییان شایسته بهترین خدمات درمانی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۹۱

درست است که مرزهای جغرافیایی در حوزه ماموریتی وجود دارد اما به‌طور حتم در حوزه رسیدگی به سلامت این مرز‌ها شناخته شده نیست و مهم توجه به بیماران در هر کجای این مرز و بوم است؛ حال می‌خواهد شهروندان تهرانی باشند یا مردم ساکن در مناطق حاشیه‌ای.

ایلنا: نخستین تفاهمنامه میان سازمان داوطلبان و مجتمع دارویی - درمانی هلال با حضور روسا و نمایندگان آن‌ها به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، هدف از امضای این تفاهمنامه، تامین سلامت آحاد جامعه به ویژه اقشار محروم و ساکن در مناطق دور افتاده کشور و توسعه به‌ منظور تحقق پوشش همگانی سلامت است.

ساماندهی افزایش مشارکت داوطلبان در امور بهداشتی جامعه

" فرح ناز رافع " رئیس سازمان داوطلبان از ساماندهی امور بهداشتی جامعه و افزایش زمینه مشارکت خیرین در بخش دارو و درمان بیماران نیازمند به ویژه کودکان سرطانی در طرح‌های مختلف این سازمان تحت عناوین باران مهربانی و پنجره‌های امید خبر داد و گفت: در این تفاهمنامه وظیفه هرکدام از ما مشخص شد تا بتوان از ظرفیتهای قطعی و عظیمی که در بخش‌های جمعیت هلال احمر موجود است، در جهت ساماندهی امور بهداشتی مردم استفاده کنیم.

وی با بیان این مطلب که روستاییان به عنوان بهترین مرزبانان کشور، شایسته بهترین خدمات درمانی هستند، افزود: برنامه‌های این سازمان به گونه‌ای طراحی شده است تا خیرین بتوانند از نزدیک شاهد هزینه کرد مبالغ اهداییشان باشند.

رافع با اشاره به وضعیت برخی از روستاهای مناطق کشور از جمله استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که فاقد بیمارستان و یا مراکز درمانی هستند، افزود: سعی بر این است که با اجرای برنامه‌های مذکور زمینه جذب نیکوکاران و خیرین و سوق کمکهای این افراد در جهت تامین سلامت این دسته از هموطنان فراهم آید.

رئیس سازمان داوطلبان اضافه کرد: درست است که مرزهای جغرافیایی در حوزه ماموریتی وجود دارد اما به‌طور حتم در حوزه رسیدگی به سلامت این مرز‌ها شناخته شده نیست و مهم توجه به بیماران در هر کجای این مرز و بوم است؛ حال می‌خواهد شهروندان تهرانی باشند یا مردم ساکن در مناطق حاشیه‌ای.

رافع همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های پزشکان شاغل در مجتمع دارویی - درمانی هلال در اعزام کاروانهای سلامت به مناطق محروم و ساخت همراه سرا در بیمارستان‌ها تاکید کرد.

تلاش برای حل مشکلات دارویی و درمانی نیازمندان با تعامل میان سازمانی

مسعود حبیبی رئیس مجتمع دارویی - درمانی هلال نیز با تشکر از حسن نظر رئیس سازمان داوطلبان در امضا و اجرای این تفاهمنامه گفت: موضوع سلامت، مهم‌ترین موضوع در زندگی انسانهاست، و این امر با کمک و همکاری مردم محقق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که هزینه خدمات ارائه شده در این مرکز به مراتب پایین‌تر از دیگر مراکز درمانی است، افزود: با وجود این روزانه در این مرکز، شاهد مراجعه بیمارانی هستیم که به دلیل کمبودهای مالی و افزایش هزینه‌های دارویی و درمانی از ادامه روند درمانی خود منصرف می‌شوند.

به گفته حبیبی، تفاهمنامه‌ای که به امضا رسید مبین این نکته است که می‌توان با ارتقای تعامل و همکاری میان سازمانی، بخش قابل ملاحظه‌ای از این موارد را حل و فصل کرد و از سویی دیگر با استفاده از امکانات بالقوه خیرین جمعیت و خانه‌های داوطلب که در سطح کشور موجود است، می‌توان بدون هزینه اضافی و بهره گیری از ظرفیتهای ایجاد شده این موضوعات را به‌صورت جدی‌تر دنبال و پیگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز