خبرگزاری کار ایران

ابوترابی؛

با بودجه انقباضی می‌توان هزینه‌های حوزه سلامت را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۷۸

همه بخش‌های کشور با ارتقای بهره‌وری عملکرد مطلوب خواهد داشت، به طور حتم افزایش بودجه نمی‌تواند دردی را درمان کند بلکه استفاده درست از منابع می‌تواند اثر بخش باشد.

ایلنا: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه منابعی که در بودجه پیش بینی می‌شود متناسب با هزینه‌های واقعی حوزه سلامت نیست، گفت: با توجه به این مهم لازم است با در نظر گرفتن بودجه انقباضی و فعال کردن بخش خصوصی به کمک حوزه سلامت شتافت.

به گزارش ایلنا، " محمد حسن ابوترابی فرد " امروز(دوشنبه ۱۱ آذر) در حاشیه ‌آیین تجلیل از استادان ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران به بحثبودجه حوزه سلامت پرداخت وافزود: بدون شک برای تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی و برون رفت از تنگنا‌ها لازم است که به بودجه انقباضی فکر کنیم و هزینه‌های کشور را کاهش دهیم.

نماینده مردم تهران، ‌ری، شمیرنات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امکان حضور بخش غیر دولتی در همه عرصه‌های مدیریتی کشور امری ضروری و لازم است این مهم را در حوزه سلامت فراهم کنیم؛ به هر میزان که در این مسیر حرکت کنیم دستاوردهای بهتری را به دست خواهیم آورد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه نگاه وزیر بهداشت و همکارانش معطوف به یک تحول در حوزه سلامت و تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: وزیر بهداشت توجه خوبی به بحثکاهش سهم بیمار در پرداخت هزینه‌های درمان دارد و این مهم نیز نقشه‌ راهی تعریف کردند که امیدواریم در طول سالهای پیش رو گامهای بلندی را برداریم.

ابوترابی با بیان اینکه منابعی که در بودجه پیش بینی می‌شود متناسب با هزینه‌های واقعی حوزه سلامت نیست، تاکید کرد: با توجه به ضرورت تدوین یک برنامه و حرکت به سمت بودجه کارآمد لازم است قدم‌های منطقی را در آینده برداریم و تا جایی که امکانپذیر است بخش خصوصی را در این عرصه فعال کنیم.

ابوترابی تصریح کرد: به طور حتم باید خدمات مناسب و مطلوب را از بخش خصوصی خریداری کنیم و با نظارت درست در رفتار بخش خصوصی امکان افزایش رضایتمندی بیمار را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: همه بخش‌های کشور با ارتقای بهره‌وری عملکرد مطلوب خواهد داشت، به طور حتم افزایش بودجه نمی‌تواند دردی را درمان کند بلکه استفاده درست از منابع می‌تواند اثر بخش باشد.

وی با بیان اینکه بیماری مزمن مدیریت کشور آن است که از منابع به درستی استفاده نمی‌کنیم، افزود: اراده دولت و مجلس بر ارتقای بهره وری و استفاده درست از منابعی است که همچنین با فعال کردن بخش غیردولتی امکان ارائه خدمات مناسب را در حوزه سلامت افزایش داده و با خرید این خدمات با قیمت مناسب امکان افزایش رضایتمندی بیمار را ایجاد کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت بخشی به حوزه سلامت در لایحه بودجه ۹۳ ادامه داد: اصولا در تمام سال‌ها بخش سلامت یکی از سه رده اول هزینه‌های کشور است و به طور حتم در آینده نیز از اینجایگاه پایین نخواهد آمد.

وی یادآور شد: هزینه در بعضی از حوزه‌ها بخش مهمی در توسعه کشور دارد که حوزه سلامت یکی از آنهاست. زیرا رشد و توسعه کشور بر انسان صالح تاکید دارد لذا هزینه در این حوزه کلیدی است و نقش مهمی را در توسعه نیروی انسانی دارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه نگاه دولت و مجلس به حوزه سلامت همسو است و امیدواریم با این نگاه مشترک به اهداف بهتری دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز