خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

کاهش چشمگیر پرداختی مردم، مهم‌ترین دستاورد برنامه تحول سلامت در لرستان است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۳۶۷

کاهش پرداختی مردم در شهرها به زیر ۶ درصد و در روستاها به زیر سه درصد مهمترین دستاورد برنامه تحول سلامت در لرستان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کاهش پرداختی مردم در شهر‌ها به زیر ۶ درصد و در روستا‌ها به زیر سه درصد مهم‌ترین دستاورد برنامه تحول سلامت در لرستان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت ۵۷۰ میلیارد ریال بودجه از محل اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها به لرستان اختصاص یافته که با این اعتبار اقدامات ارزشمند فراوانی در جهت ارتقاء سلامت مردم شریف استان انجام شده است.

دکتر ساکی در نشست هم‎اندیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با دکتر عبدی، نماینده خرم آباد و چگنی، افزود: کاهش پرداختی مردم در شهر‌ها به زیر ۶ درصد و در روستا‌ها به زیر سه درصد مهم‌ترین دستاورد برنامه تحول سلامت بوده و ترویج زایمان طبیعی رایگان به میزان ۶۵۰۰ مورد، ارتقاء هتلینگ بیمارستانی با بهسازی و زیباسازی فضاهای درمانی موجود، ارتقاء کیفیت ویزیت، افزایش مقیمی پزشکان، ایجاد اورژانس هوایی و کاهش ۴۲ درصدی تجهیزات پزشکی از دیگر برکات حاصل از اجرای این برنامه مهم است که تحولی بنیادین در وضعیت درمان مردم ایجاد کرده و افزایش ۷۰ درصدی رضایتمندی مردم نشان‎دهنده کارآمدی این برنامه تحول‎ساز است.

وی عنایت ویژه دولتمردان تدبیر و امید به مقوله مهم سلامت و حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در خور تحسین برشمرده که با اقبال و توجه به بحثسلامت زمینه تحقق عدالت در سلامت را که از منویات رهبر فرزانه انقلاب است فراهم کرده‎اند و از تلاش‏های آن‌ها تقدیر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: همه باید دست به‎دست هم داده و سلامت استان را ارتقاء دهیم و ثابت شده که هر وقت همدلی و برادری بر امور حاکم شود خداوند متعال نیز عنایات خاص خود را شامل می‌‎فرمایند و اقدامات خداپسندانه و مهمی انجام شده و برنامه تحول نظام سلامت مصداقی روشن از همدلی و همیاری خدمتگزاران نظام اسلامی در جهت تأمین رفاه، آسایش و سلامت مطلوب مردم، این ولی نعمتان نظام اسلامی است.

در ادامه این نشست هریک از معاونین دانشگاه مسائل و مباحثحوزه کاری خود را بیان کرده و انتظارات خود از دکتر عبدی و دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مطرح کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز