خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون بهداشت؛

آخرین وضعیت بیماری ایدز در کشور تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۶۳

در سال ۹۱،۳۳ درصد موارد انتقال از طریق روابط جنسی بوده است در حالی که در سال ۸۰، انتقال جنسی تنها ۱۰ درصد موارد بوده است و این خطر بزرگی است و باید برای پیشگیری کار شود.

ایلنا: معاون بهداشت وزارت بهداشت آخرین وضعیت بیماری ایدز را تشریح کرد و از تغییر روش‌های انتقال این بیماری در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ علی اکبر سیاری در نشست خبری روز جهانی ایدز با تشریح آخرین وضعیت این بیماری در کشور بیان کرد: از سال ۸۰ تعداد مبتلایان به ایدز از ۳ هزار و ۶۸۸ نفر به ۲۷ هزار و ۴۱ نفر در سال ۹۲ رسیده است و راه انتقال در سال ۸۰ که ۱۰ درصد موارد از طریق تماس جنسی بوده است، در حال حاضر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

سیاری در ادامه افزود: در سال ۹۱،۳۳ درصد موارد انتقال از طریق روابط جنسی بوده است در حالی که در سال ۸۰، انتقال جنسی تنها ۱۰ درصد موارد بوده است و این خطر بزرگی است و باید برای پیشگیری کار شود.

معاون بهداشت در عین حال به کاهش انتقال HIV ایدز در معتادان تزریقی اشاره کرد و گفت: تاسیس و راه‌اندازی کلینیک‌های مثلثی و اقدامات انجام شده در این زمینه بسیار موثر بوده است.

سیاری در ادامه به ارائه راه‌حل‌های پیشگیری از بیماری ایدز پرداخت و گفت: خویشتن داری و ازدواج مهم‌ترین راه‌حل‌ پیشگیری از بیماری ایدز است.

وی در ادامه به موضوع آموزش و اطلاع‌رسانی تاکید کرد و گفت: این بیماری ۹۵ درصد از طریق آموزش و گرفتن اطلاعات کاهش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز