خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام انجام شد؛

برگزاری جلسه بررسی وضعیت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

کد خبر : ۱۲۵۰۷۶

جلسه بررسی وضعیت بیماری های مشترک بین انسان و دام برگزاری شد.

با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و رئیس مرکز بهداشت استان ناصری فر و همکاران ایشان در بخش مبارزه با بیماری‌های مشترک و بهداشت مواد غذایی جلسه در دفتر پیرانی مدیرکل دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه ابتدا ناصری فر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بروسلوز(تب مالت) و سایر بیماری‌های مشترک خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر برای مبارزه با این بیماری‌ها و کاهش موراد ابتلاء شدند.

سپس پیرانی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت و روند مبارزه با بیماری‌های تب مالت، هاری، CCHF(تب کریمه و کنگو)، شاربن و مشمشه در استان پیشنهاداتی را در خصوص همکاری فی مابین و اجرای طرح‌های مشترک برای حصول نتیجه مطلوب در امر مبارزه با این بیماری‌ها ارائه نمودند.

در پایان این جلسه مقرر شد که دبیرخانه مشترکی با عضویت کار‌شناسان مربوطه در محل اداره کل دامپزشکی تشکیل شده و با همکاری دو دستگاه طرح جامعی در خصوص بهداشت فرآورده‌های دامی و کنترل بیماری‌های مشترک با توجه به شرایط استان تهیه و بمرحله اجرا گذاشته شود و اقدامات مشترکی در زمینه آموزش و ترویج دست اندر کاران و بهره برداران و عملیات مبارزه‌ای با تمرکز بر روی کانون‌های بیماری تب مالت و هاری بمرحله اجرا در آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز