خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت:

۷۰ درصد مراجعات به مراکز درمانی و مطب‌ها از سوی زنان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۹۰

بیش از ۷۰ درصد مراجعات به مراکز درمانی و مطب‌ها توسط زنان است / حوادثترافیکی مردان ۳ تا ۵ برابر زنان است.

ایلنا: قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: مردان سه برابر زنان سقوط می‌کنند و ده برابر زنان معتاد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ناصر کلانتری در نشست خبری هفته سلامت مردان که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: بیش از ۷۰درصد مراجعات به مراکز درمانی و مطب‌ها توسط زنان است.

وی تصریح کرد: معمولا خانم‌ها برای پوشش‌های مراقبتی و بهداشتی و غربالگری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و مردان فکر می‌کنند که نیاز به مراجعه ندارند زیرا قوی‌تر از زنان هستند.

وی ادامه داد: همین مسئله موجب شده است امید به زندگی در مردان ۷۲ سال و در زنان ۷۵ سال باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر پسران در سنین زیر ۵ سال بیشتر از دختران است، افزود: علاوه بر این، مقاومت مردان در مقابل بیماری نسبت به زنان کمتر است.

وی بیشترین علت مرگ مردان در کشور را به دلیل حوادثترافیکی و جاده‌ای اعلام کرد و افزود: مردان سه برابر زنان سقوط می‌کنند، ده برابر زنان معتاد می‌شوند و همچنین حوادثترافیکی مردان ۳ تا ۵ برابر زنان است.

به گفته قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت حوادثجاده‌ای، بیماریهای قلبی و عروقی، بیماریهای مزمن صعب العلاج مانند سرطان، اعتیاد، ایدز و سایر بیماریهایی که براثر ارتباط جنسی محافظت نشده و غیر طبیعی بوجود می‌آید سلامت مردان را تهدید می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز