خبرگزاری کار ایران

الحاق برنامه کنترل ایدز به برنامه کشوری خدمات سلامت باروری و کنترل ایدز

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۲۰

در صورت ابتلای مادر بارداری به عفونت HIV / ایدز باید تحت مراقبت‌های دقیق قرار گرفته و زایمان وی باید ویژه باشد. همچنین شیردهی وی باید طوری باشد که از ابتلای احتمالی نوزاد به این عفونت جلوگیری شد.

ایلنا: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم کاهش بیش از پیش انتقال HIV / ایدز از مادر باردار به نوزاد از اجرای برنامه کشوری پیوند خدمات سلامت باروری و کنترل ایدز خبر داد.

به گزارش ایلنا، " محمد مهدی گویا " گفت: پروتکل این برنامه تدوین شده و عملیات اجرایی آن به زودی از مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر و همچنین مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت آغاز می‌شود.

وی افزود: برنامه کشوری خدمات سلامت باروری و کنترل ایدز تمام مادران باردار را در برمی‌گیرد. به این ترتیب با آموزش و همچنین آزمایش‌هایی که به عمل می‌آید مادران در معرض خطر HIV / ایدز و دارای رفتارهای پرخطر شناسایی شده و تحت مشاوره و اقدامات بهداشتی – درمانی لازم قرار می‌گیرند.

به گفته گویا، با اجرای این برنامه، مادران باردار در معرض خطر ابتلا به عفونت HIV و یا مبتلا به این عفونت آموزش‌های لازم را در جهت تامین سلامت و عدم ابتلای جنین و نوزاد خود به این عفونت دریافت می‌کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: در صورت ابتلای مادر بارداری به عفونت HIV / ایدز باید تحت مراقبت‌های دقیق قرار گرفته و زایمان وی باید ویژه باشد. همچنین شیردهی وی باید طوری باشد که از ابتلای احتمالی نوزاد به این عفونت جلوگیری شد.

وی افزود: در حال حاضر انتقال بیماری HIV / ایدز از مادر مبتلا به نوزاد در دنیا به حداقل ممکن رسیده است. به این ترتیب اگر مادر بارداری به این عفونت مبتلا باشد می‌تواند با این مراقبت‌ها و درمان دارویی ازابتلای نوزادش به این عفونت جلوگیری کند. اما لازمه این امر آن است که ابتلای مادر از ابتدای بارداری مشخص شده و اقدامات مراقبتی و درمانی لازم به موقع انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز