خبرگزاری کار ایران

با هدف ارایه جدید‌ترین تکنیک‌های ساخت ایمپلنت‌ها و پروتزهای دندانی:

بیست و دومین کنگره علمی سالانه پروتز دندان روز چهارشنبه در تهران آغاز به کار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۱۵

با توجه به اینکه در بحثکلینیکی و لابراتواری، بحثاکلوژن(رابطه صحیح فک بالا و پایین) در پروتزهای دندانی و پروتزهای متکی بر ایمپلنت بسیار مهم و اساسی است، یکی از مباحثکنگره بیست و دوم پروتز دندان به این امر اختصاص داده شده است.

ایلنا: بیست و دومین کنگره علمی سالانه پروتز دندان با هدف آشنایی دندانسازان و دندانپزشکان با تکنیک‌های جدید ساخت پروتزهای دندانی و نیز ارتقای کیفیت ساخت پروتزهای دندانی ۱ تا ۳ آبان ماه امسال در مجموعه تلاش تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، " احمد نیکزاد " دبیر این کنگره با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به پیشرفت‌های سریع علمی در زمینه مواد و تجهیزات ساخت انواع پروتزهای دندانی از قبیل پروتز کامل(دندان مصنوعی)، پروتز ثابت، ارتودنسی، ایمپلنت و پارسیل، طی سال‌های اخیر، جامعه دندانسازان ایران به منظور انتقال دانش روز و تکنولوژی‌های نوین ساخت پروتزهای دندانی به داخل کشور و نیز استفاده از جدید‌ترین تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی استادان و اعضای هیات علمی دانشکده‌های دندانپزشکی، نسبت به برگزاری این کنگره اقدام کرده است.

وی با اشاره به تاکید جامعه دندانسازان ایران بر همکاری و برگزاری دوره‌های آموزش مشترک کلینیکی و لابراتواری با دندانپزشکان اظهار داشت: با هدف رفع مسایل و مشکلات موجود بین بخش‌های لابراتواری و کلینیکی و فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای بحث، گفت‌و‌گو و تبادل نظر میان دندانپزشکان و دندانسازان تا رسیدن به نقطه نظرهای مشترک در کنگره امسال اعضای هیات‌های علمی دانشکده‌های دندانپزشکی و اعضای جامعه دندانسازان ایران به منظور آموزش‌های مشترک حضور دارند.

دبیر بیست و دومین کنگره سالانه پروتز دندان ادامه داد: بحثکنترل عفونت در لابراتوار‌ها و ساماندهی لابراتوار‌ها از موارد مهم و محوری این کنگره سه روزه را تشکیل می‌دهد.

وی از دیگر مباحثاین کنگره را بحثتکنولوژی جدید کدکم(cad cam) عنوان کرد و گفت: این تکنولوژی، ارتباط صحیح و سریع بین لابراتوار و دندانپزشک در مطب را بخوبی فراهم می‌آورد.

نیکزاد اضافه کرد: این دستگاه در مطب دندانپزشکی از طریق اسکن، تصویر فضای دهان بیمار و فک مقابل را به صورت دو بعدی به لابراتوار ارسال می‌کند و تصاویر ارسال شده با نرم افزار خاص سه بعدی و شبیه سازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی کد کم سبب می‌شود تا رابطه فکی و نیز مقوله زیبایی در طراحی لبخند بسیار تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: همچنین به کمک این روش، دقت ساخت لابراتواری پروتز دندان با محاسبات در حد و اندازه میکرون صورت پذیرفته، مجموعه اقدام‌های انجام شده سبب می‌شود، پروتز با دقت بسیار زیاد ساخته شود که کم شدن صرف وقت و کاهش هزینه‌ها در ‌‌نهایت به سود بیمار نیز هست.

دبیر بیست و دومین کنگره سالانه پروتز دندان تصریح کرد: با وجود دقت و سرعت این دستگاه، به دلیل گرانی و نبود توجیه اقتصادی برای تهیه آن، هنوز تکنولوژی کدکم در کشور فراگیر نشده و تعداد لابراتوارهایی که از این دستگاه استفاده می‌کند در حد مطلوب و نیاز معمول نیست.

وی یادآور شد: ایمپلنت‌های دندانی از جمله محورهای دیگر این کنگره را تشکیل می‌دهد و با توجه به اینکه امروزه ایمپلنت از حالت یک درمان لوکس خارج و به یک درمان عمومی تبدیل و با استقبال مردم نیز روبرو شده است، لزوم آموزش‌های مشترک لابراتواری و کلینیکی با هدف ساخت ایمپلنت‌هایی با کیفیت و استحکام بالا بیش از پیش احساس می‌شود.

نیکزاد اضافه کرد: با توجه به اینکه در بحثکلینیکی و لابراتواری، بحثاکلوژن(رابطه صحیح فک بالا و پایین) در پروتزهای دندانی و پروتزهای متکی بر ایمپلنت بسیار مهم و اساسی است، یکی از مباحثکنگره بیست و دوم پروتز دندان به این امر اختصاص داده شده است.

وی از ساخت پروتزهای چشم، بینی، فک و صورت به عنوان دیگر مباحثاین کنگره نام برد.

دبیر بیست و دومین کنگره سالانه پروتز دندان اظهار داشت: همزمان با برپایی این کنگره، نمایشگاه مواد و تجهیزات لابراتواری پروتز دندان با حضور شرکت‌های داخلی و نمایندگی کمپانی‌های خارجی برگزار می‌شود که برخی از این شرکت‌ها با دعوت از مربیان آموزشی از کشورهای پیشرفته در زمینه ساخت پروتزهای دندانی از قبیل امریکا، آلمان، ژاپن و… سعی دارند، آموزش ساخت پروتزهای دندانی را با کمک تکنولوژی‌های جدید ارایه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز