خبرگزاری کار ایران

تلاش سازمان ملل برای تحقق کرامت و امنیت سالمندان جهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۸۸

قطعاً با داشتن ۸۴۱ میلیون سالمند در جهان در سال ۲۰۱۳، که ۱۲ درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهند، دیگر نمی‌توانیم به خواسته‌های آنان گوش فرا ندهیم.

ایلنا: مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی سالمند، ۱ اکتبر ۲۰۱۳ برابر با ۹ مهر ۱۳۹۲ گفت صنوق جمعیت ملل متحد تلاش می‌کند که هر فردی در هر جایی از جهان با کرامت، امنیت و اطمینان پا به سالمندی گذارد و در عین حال از حقوق بشر و آزادی بنیادین خود بهره ببرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل پیام آقای دکتر باباتونده استونی مهین به شرح زیر است:
امروز، ما روز جهانی سالمندان را با شعار «آینده‌ای که می‌خواهیم: سالمندان چه می‌گویند» گرامی می‌داریم. قطعاً با داشتن ۸۴۱ میلیون سالمند در جهان در سال ۲۰۱۳، که ۱۲ درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهند، دیگر نمی‌توانیم به خواسته‌های آنان گوش فرا ندهیم.

ما بایستی به آنان گوش فرا داده و در عین حال نسبت به آنچه می‌شنویم عمل کنیم. ما همچنان می‌شنویم که سالمندان می‌خواهند همچنان اعضای فعال و محترم جامعه باقی بمانند. آن‌ها قابلیت‌های زیادی برای ارائه دارند. آنان کارکنان باتجربه، پاسداران فرهنگ، و مراقبان نواده‌ها هستند. آنان داوطلب و کارآفرین هستند. آنان مربی و انتقال‌دهنده دانش و مهارت هستند و کارهای زیادی هست که می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

امروز اقداماتی جدی بایستی برای تأمین نیازهای سالمندان همچنین برای آماده‌سازی نسل آینده برداشته شود – در حقیقت، برای مهیا کردن آینده خود آنان. همزمان با تدوین برنامه توسعه پس از ۲۰۱۵ در جامعه جهانی، بایستی مطمئن شویم که به صدای سالمندان گوش فرا دهیم و از در نظر گرفته شدن مسائل و نگرانی‌هایشان اطمینان حاصل کنیم.

برای ایجاد فرصت برای مشارکت جوانان و سالمندان در توسعه و تسهیم منافع آنان نیاز به تغییر در سه حوزه به طور خاص ضروری است.

نخست، نیازی فوری برای تضمین امنیت درآمد و دسترسی به خدمات اجتماعی و بهداشتی ضروری برای سالمندان است. این امر نیازمند به تعهد سیاسی و برنامه‌ریزی قوی برای اجرای اصلاحات لازم است.

دوم بایستی تأیید کنیم که سرمایه‌گذاری بر روی جوانان امروز بهترین راه بهبود حیات نسل‌های سالمند آینده است. اما این امر باید با استخدام منعطف، یادگیری مادام‌العمر، و ایجاد فرصت برای توانمندسازی و تشویق نسل سالمند امروز برای حضور در بازار کار ترکیب گردد.

در ‌‌نهایت باید همه افراد را درگیر کنیم – دولت‌ها، جامعه مدنی، جوامع محلی، خانواده‌ها و خود سالمندان – تا اطمینان حاصل کنیم که آنان اعضای فعال جامعه باقی‌ مانده و مشارکت ایشان دیده شده و مورد تشویق قرار می‌گیرد.

آینده با نحوه برخورد ما با چالش‌های جمعیت رو به سالمندی و بیشینه نمودن فرصت‌های این جمعیت تعیین خواهد شد. صندوق جمعیت ملل متحد تلاش می‌کند که هر فردی در هر جایی از جهان با کرامت، امنیت و اطمینان پا به سالمندی گذاشته و در عین حال از حقوق بشر و آزادی بنیادین خود بهره ببرد. این‌‌ همان آینده‌ای است که ما برای همگان خواستاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز