خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه:

کارگران بازوان تولید و صنعت کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۷۸۳

مهمترین مشکل جامعه کارگری در کشور این است که میزان دستمزدهای این قشر همیشه از تورم در جامعه عقب بوده است و این خود هم باعثاز بین رفتن امنیت روحی کارگران می شود و هم صدمات جبران ناپذیری به خانواده های آنان وارد می کند.

معاون اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه، گفت: کارگران به نوعی بازوان تولید و صنعت در هر کشوری محسوب می‌شوند و به واسطه حضور این قشر در تولید است که چرخه یک مملکت می‌چرخد.

به گزارش ایلنا از استان کرمانشاه، مهدی زارعی گفت: کارگران در هشت سال دفاع مقدس وظیفه ملی و دینی خود را در جبهه‌های حق علیه باطل ادعا کردند و بدون کمترین ادعایی ایثارگری‌های بسیاری در این راه از خود نشان دادند، لذا اکنون وظیفه مسئولان است که پاسخ این ولایتمداری و انقلابی بودن جامعه کارگری را بدهند.

وی با اشاره به اینکه باید دولت بیشتر از پیش به اوضاع کارگران و وضعیت فعلی آن‌ها رسیدگی کند، گفت: متاسفانه تنها در هفته کار و گارگر از کارگران یاد می‌شود و در ایام دیگر سال، اسمی از این قشر برده نمی‌شود.

وی تعطیلی و کسادی بخش تولید در استان کرمانشاه را از مضرات جامعه کارگری عنوان کرد و افزود: در سالهای اخیر بسیاری از صنایع بزرگ و نیمه بزرگ در کرمانشاه که جمع زیادی از کارگران را در حول خود گرد آورده بوده، تعطیل و یا نیمه تعطیل شده‌اند که این امر باعثافزایش آمار بیکاری در این استان تا رتبه سوم کشوری شده است.

این فعال کارگری بیان داشت: امسال توسط مقام معظم رهبری، سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است، که این بدان معناست که باید اقتصاد کشور شکوفا‌تر از گذشته شود و به مشکلات جامعه کارگری نگاه کار‌شناسانه تری شود.

زارعی با اشاره به اینکه خانه کارگر کرمانشاه برای هفته کار و کارگر برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار دارد، تاکید کرد: در جلساتی که چند روز پیش با فعالان کارگری و نیز آقای «جواد اکبری»، دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه برگزار کرده‌ایم، بنا شده است که در هفته مذکور از کارگران و کارفرمایان نمونه استان در همایشی به همین مناسبت تجلیل به عمل آید.

معاون اجرایی خانه کارگر کرمانشاه در ادامه بیان داشت: دولت یازدهم باید مطابق با شعار تدبیر و امیدی که داده است، از به انزوا کشیده شدن کارگران جلوگیری کند و در استانهایی همانند کرمانشاه که اشتغال در وضعیت وخیمی به سر می‌برد بیشتر از پیش سرمایه گذاری داشته باشد.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین مشکل جامعه کارگری در کشور این است که میزان دستمزدهای این قشر همیشه از تورم در جامعه عقب‌تر بوده است و این خود هم باعثاز بین رفتن امنیت روحی کارگران می‌شود و هم صدمات جبران ناپذیری به خانواده‌های آنان وارد می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز