خبرگزاری کار ایران

دبیر کل سازمان ملل متحد:

۱۸ میلیون انسان در جهان برده‌وار کار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۶۶

«۲۵ سال بعد از تدوین کنوانسیون حقوق کودک، پسران و دختران هنوز در شرایط وحشتناک کار می کنند. / زنان قاچاق، فروخته و یا در روسپی خانه ها حبس می شوند.»

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، اکنون بیش از ۱۸ میلیون انسان به عنوان کارگر برده به سر می برند.

به گزارش ایلنا، بان کی مون در پیامی به مناسبت روز بین المللی امحای بردگی با اعلام این خبر افزود: زنان قاچاق، فروخته و یا در روسپی خانه ها حبس می شوند.

وی ادامه داد: هر روز دختران جوان به زور مجبور به ازدواج می شوند یا مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند و به عنوان کارگر خانگی استثمار می شوند.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: ۲۵ سال بعد از تدوین کنوانسیون حقوق کودک، پسران و دختران هنوز در شرایط وحشتناک کار می کنند.

بان کی مون افزود: مردان جدا شده از خانواده های خود، هنوز در کارخانه های مخفی محبوس هستند، در وضعیت غل و زنجیر با حقوق های ناچیز به سر می برند و فرصت کم برای بازدپرداخت بدهی هایشان دارند.

وی، دولت های عضو ملل متحد، بخش تجاری، بنیاد ها و سایر کمک کنندگان را ترغیب کرد تا از «صندوق داوطلبانه ملل متحد در مورد انواع معاصر بردگی» حمایت کنند تا جامعه مدنی بتواند طرح های اساسی برای بازپروری و کمک به قربانیان بردگی اجرا کند.

دبیر کل سازمان ملل خاطر نشان کرد: اجازه دهید همگی تمام تلاش خود را برای کمک به میلیون ها قربانی در سراسر جهان معطوف کنیم که در بردگی گرفتار و از حقوق بشر و کرامت محروم هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز