خبرگزاری کار ایران

صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران سختگیرانه نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۲۲

پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران علاوه بر اینکه در داخل کشور به نفع جامعه پرستاری و نظام سلامت است، در مورد ارائه خدمات پرستاری در خارج از کشور نیز بسیار ارزشمند است زیرا پرستاران با داشتن این تاییدیه، در خارج از کشور نیز راحت‌تر پذیرفته می‌شوند و می‌توانند اشتغال داشته باشند.

ایلنا: رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به درک شرایط حوزه پرستاری به ویژه کمبود نیروی فعال در این عرصه گفت: به این منظور در نظر است اجرای پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در گام اول به ویژه در خصوص شاغلان کنونی، خیلی سختگیرانه نباشد.

به گزارش ایلنا، " یعقوب جعفری " با تأکید بر لزوم صدور پروانه کار برای تمام حرف پزشکی، افزود: با توجه به حساسیت حرفه پزشکی و ارتباط آن با سلامت و جان مردم نمی‌توان پذیرفت که این حوزه‌‌ رها شده باشد و هیچ نظارتی بر صلاحیت فعالان این عرصه وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران علاوه بر اینکه در داخل کشور به نفع جامعه پرستاری و نظام سلامت است، در مورد ارائه خدمات پرستاری در خارج از کشور نیز بسیار ارزشمند است زیرا پرستاران با داشتن این تاییدیه، در خارج از کشور نیز راحت‌تر پذیرفته می‌شوند و می‌توانند اشتغال داشته باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری اضافه کرد: به دنبال الزام پرستاران به داشتن بروانه کار، قطعاً آن‌ها ملزم به گذراندن دوره‌های بازآموزی و انجام مطالعات برای کسب آخرین دستاوردهای حوزه پرستاری می‌شوند و دیگر این طور نخواهد بود که کسی که ۲۰ سال پیش فارغ التحصیل شده است، هنوز هم به اتکای مدرک و آموزه‌های دوران تحصیل خود در دو دهه قبل در نظام سلامت به ارائه خدمت مشغول باشد.

وی با اشاره به کمبود پرستار و نیاز سیستم بهداشت و درمان کشور به نیروی مراقبتی و پرستاری گفت: البته با لحاظ این شرایط در نظر است که در گام اولیه اجرای این مصوبه خیلی سختگیرانه عمل نشود بالاخص در مورد نیروهای فعال در نظام سلامت و پس از جا افتادن این بحث، به تدریج سختگیرانه‌تر برخورد شود.

جعفری خاطر نشان کرد: به هر حال شروع این کار باید در جایی زده شود تا در اجرا به تدریج نیاز‌ها و الزامات آن روشن و برطرف شود و همه افراد بدانند که در آینده به این سادگی از کنار هر گونه ضعف علمی و مهارتی در حوزه پرستاری گذشت نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز