خبرگزاری کار ایران

درخواست وزارت بهداشت از شورای شهر تهران برای تشکیل کمیسیون سلامت و محیط زیست

کد خبر : ۱۰۶۰۹۹

بدون شک فعالیت کمیسیون سلامت و محیط زیست در کاهش مخاطرات سلامتی در کلانشهر ۱۲ میلیون نفری تهران نقش موثری خواهد داشت.

ایلنا: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از اعضای شورای شهر تهران درخواست کرد که در جلسه آتی شورای شهر با تشکیل کمسیون سلامت و محیط زیست موافقت کنند.

به گزارش ایلنا، زارع‌نژاد این اقدام شورای شهر تهران را فصل جدیدی از همکاریهای بین بخشی و همگرایی در راستای تامین سلامت جامعه ارزیابی کرد و افزود: بدون شک فعالیت کمیسیون سلامت و محیط زیست در کاهش مخاطرات سلامتی در کلانشهر ۱۲ میلیون نفری تهران نقش موثری خواهد داشت.

وی به مشکلات و نگرانی‌هایی از جمله؛ آلودگی هوا، ترافیک و فاکتورهای موثر بر بهداشت محیط در کلانشهر تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مخاطرات، به شدت بر سلامتی افراد تاثیر گذاشته و موجب شیوع و افزایش بیماریهای مختلف جسمی و روانی در جامعه شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وجود این قبیل معضلات و مخاطرات در جامعه را نمونه‌های بارزی از تاثیر عوامل اجتماعی بر سلامت جامعه دانست و گفت: مدیریت این عوامل در اختیار وزارت بهداشت نیست، در واقع سبک زندگی ناشی از این عوامل نقش بسیار بیشتری از عوامل بیولوژیک در سلامت و تندرستی افراد دارند ولی متاسفانه به دلیل اینکه این عوامل درک نمی‌شوند، تبدیل به مطالبه و تقاضا نیز نمی‌شوند.

زارع‌نژاد در ادامه اظهار امیدواری کرد که شورای شهر تهران با تصویب تشکیل کمیسیون سلامت و محیط زیست و هم افزایی ظرفیت‌های نهاد‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در حوزه سلامت تاثیر گذارند، به وزارت بهداشت به عنوان دستگاه سیاستگذار و متولی سلامت مردم کمک شایانی ارایه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز