خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت یازدهم خط قرمز ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۴۹

خوشبختانه دولت یازدهم خط قرمزی ندارد و سازمان‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات یا تحقیق و تفحص مجلس را خطری برای خود نمی‌داند بلکه کمک به خود می‌داند بنابراین تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در ابتدای دولت یازدهم موردی ندارد.

ایلنا: رئیس کمیسون اجتماعی مجلس می‌گوید: خوشبختانه دولت یازدهم خط قرمزی ندارد و سازمان‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات یا تحقیق و تفحص مجلس را خطری برای خود نمی‌داند بلکه کمک به خود می‌داند بنابراین تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در ابتدای دولت یازدهم موردی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا عزیزی، در حاشیه مراسم گشایش مرکز جامع تخصصی توانبخشی آرمان شایان در جمع خبرنگاران در رابطه با مصوبه اخیر مجلس مبنی بر بازنشستگی با پرداخت سابقه بیمه ده ساله یا کمتر که شورای نگهبان ان را رد کرد، گفت: هر طرحی که بار مالی داشته باشد، اما مجلس برای تامین مالی آن فکری نکرده باشد، مورد تایید شوراثی نگهبان نخواهد بود و این منطقی است.

او با بیان اینکه متاسفانه بعضی از طرح‌ها خیلی عجولانه مطرح و بررسی می‌شوند و به همین جهت به نتیجه نمی‌رسند، گفت: به طور مثال طرح بازنشستگی با پرداخت سابقه بیمه ده ساله یا کمتر، از طرفی به جای اینکه در کمیسیون اجتماعی بررسی شود در کمیسیون بهداشت و درمان بررسی شد. از طرف دیگر این طرح یک شنبه مطرح شد، سه شنبه به کمیسیون بهداشت و درمان رفت و روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس تصویب شد. مدت زمان بررسی کوتاه این طرح نشان می‌دهد که اصلا کار کار‌شناسی روی آن انجام نشده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: این طرح اگر به کمیسیون اجتماعی بیاید با دقت بیشتری بررسی خواهد شد و امیدواریم که به نتیجه برسد.

او با بیان اینکه من نمی‌دانم چرا برخی از طرح‌ها، درست ارجاع داده نمی‌شوند و ایجاد مشکل می‌شود، گفت: بر اساس قانون کار منفعت سه ضلع کارفرما، کارگر و دولت باید با هم در نظر گرفته شود و نباید یک طرفه قضاوت کنیم و منافع هر سه طرف را در نظر بگیریم. باید کاری کنیم که هم منافع کارگر تامین شود و هم کارفرما و سازمان تامین اجتماعی نابود نشود.

عزیزی در پاسخ به این سئوال که برای کارآمد‌تر شدن دفترچه‌های بیمه درمانی چه برنامه‌ای دارید، گفت: بر اساس مصوبات قانونی باید تمام بیمه‌ها در یک جا تجمیع و خدمات واحد ارائه شود.

او با بیان اینکه به علت نبود مدیریت واحد، ‌همپوشانی‌هایی در بیمه وجود دارد، گفت: ایران ۷۵ میلیون جمعیت دارد که از این میان ۶ میلیون نفر بیمه نیستند اما با این وجود ۸۵ میلیون دفترچه بیمه صادر شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سئوال که نظرتان در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی چیست، گفت: تحقیق و تفحص حق قانونی مجلس است و یکی از ابرازهای نظارتی به حساب می‌آید.

او در پاسخ به اینکه از نظر شما در این برهه زمانی که آغاز کار دولت جدید است، ‌تحقیق و تفحص کار درستی است یا خیر، گفت: ‌خوشبختانه دولت یازدهم خط قرمزی ندارد و سازمان‌های نظارتی مانند دیوان محاسبات یا تحقیق و تفحص مجلس را خطری برای خود نمی‌داند بلکه کمک به خود می‌داند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز