خبرگزاری کار ایران

بانک رفاه سرمایه گذار ملی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۶۵۸

مدرسه سازی در مناطق محروم یکی از اولویت های اجتماعی و برنامه های بانک رفاه در بخش مسئولیت های اجتماعی است که بواسطه همین امر تاکنون توانسته است در ۱۹ نقطه ایران زمین، در پروسه ساخت و یا مشارکت در احداث مدارس پیش رو باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، از آنجا که آموزش و پرورش در این خصوص کانون اصلی مورد توجه مسئولین و دولت است و مدرسه سازی یکی از زیرساخت های اساسی در راستای تعلیم و تربیت و حمایت از نسل آینده است ، این بانک نیز تاکنون اقدامات مهمی برای مدرسه سازی در مناطق محروم داشته است.
بانک رفاه به‌ عنوان سازمان مسئولیت پذیر اجتماعی علاوه بر ساخت مراکز آموزشی نسبت به توزیع کتب و نشریات کمک آوزشی و کمک به تجهیز و نوسازی مدارس در برخی استان های کم برخوردار کشور اقدام کرده است.
به باور بانکداران رفاه، کشورهایی که سرمایه گذاری بیشتری در آموزش و پرورش داشته باشند، چهار و نیم برابر رفاه اجتماعی در این کشورها افزایش می‌یابد که در این راستا بانک رفاه تلاش کرده به سهم خود در محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته در حوزه برخورداری از مدرسه و تجهیزات آموزشی نقش موثری ایفا کند.
بانک سرمایه گذار در آموزش و پرورش
در جهان، همه عوامل اقتصادی از جمله دولت، بخش خصوصی، خانوار و فرد سالانه بیش از 5600 میلیارد دلار برای آموزش هزینه می کنند. کشــور ها به طور متوســط 5 درصد از تولید ناخالص داخلی خود و 20 درصد از بودجه کشور را صرف آموزش کشور می کنند و حدود 5 درصد از جمعیت هر کشور در بخش آموزش و پرورش فعالیت می کنند چرا که معتقدند سرمایه گذاری برای آموزش کودکان و افراد جوان جامعه سودآور است و باعث افزایش بهره وری اقتصادی آن جامعه می شود.
یک مطالعه نشان می دهد که توانایی یادگیری با گذشت زمان و افزایش سن کاهش نمی یابد، اما هزینه ای که برای آموزش افراد جوان و پیر می شود و همچنین سود و بهره حاصل از آن برابر نیست.
بانک رفاه نیز با آگاهی از این سرمایه گذاری ملی و نقش آن در توسعه و آبادانی کشور گام های اساسی و جدی را در نظام آموزشی و پرورشی برداشته است که ماحصل آن ساخت یا مشارکت در احداث مدارسی در سراسر ایران زمین برای ریشه کنی بیسوادی است.

سرمایه های ما از کودکی تا بزرگسالی است
اگر می خواهید ببینید کشوری توسعه یافته است یا نه؟ به کارخانه ها و صنایع آن نگاه نکنید، کافی است سری به مدارس آن بزنید سرمایه های ما در چاه نفت نیست، سرمایه های ما در دبستان ها نشسته اند که این منابع انسانی پایه های اصلی ثروت ملت ها را تشکیل می دهد.
با نگاهی سطحی به فعالیت بانک رفاه در می یابیم که این بانک، بانکی اجتماعی است که چتر حمایتی آن از دوران کودکی تا کهنسالی را دربر می گیرد چرا که سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار آن، به بیش از ۴۰ میلیون مخاطب از قبیل مستمری بگیران و بازنشستگان خدمات ارائه می دهد علاوه بر این در حوزه های مختلف سلامت، آموزش و پرورش و ... با بیش از ۱۰۳۳ شعبه حضوری فعال داشته و در راستای توسعه و آبادانی کشور نقشی تاثیر گذار در بخش های مختلف اقتصادی ایفا کرده است و همیشه در عرصه های خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه پیشرو بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز