خبرگزاری کار ایران

عجیب‌ترین مکان ملاقات ؛ ایرانی‌های مقیم آمریکا اینجا با بستگانشان ملاقات می‌کنند/ تصاویر ساختمان تاریخی دیدار منع شدگان ورود به آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۰۲۹

هفته نامه ایتالیایی ایل ونردی با اشاره به قانون منع ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا نوشت: خانواده‌های این کشورها به ویژه ایرانی‌ها برای دیدار با بستگان خود در کتابخانه‌ای در منطقه‌ای مرزی با کانادا با هم ملاقات می‌کنند.

چمدان: هفته نامه ایتالیایی ایل ونردی با اشاره به قانون منع ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا نوشت: خانواده‌های این کشورها به ویژه ایرانی‌ها برای دیدار با بستگان خود در کتابخانه‌ای در منطقه‌ای مرزی با کانادا با هم ملاقات می‌کنند.

این نشریه در تازه‌ترین شماره خود افزود: مرزهای اندکی در جهان مانند مرزهای امریکا پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید بسته هستند.

قانون منع ورود شهروندان ۷ کشور مسلمان به آمریکا باعث شده است خانواده‌های این کشورها به ویژه ایرانی‌ها برای دیدار با بستگان خود در کتابخانه‌ای در منطقه‌ای مرزی با کانادا با هم ملاقات می‌کنند …

ترامپ در سال ۲۰۱۷ فرمان منع ورود شهروندان هفت کشور مسلمان ایران، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن به امریکا را امضا کرد.

از آن تاریخ به بعد بسیاری از اتباع این کشورها که در امریکا زندگی می‌کنند به دلیل مشکلات روادیدی و ترس از عدم بازگشت، خاک این کشور را برای سفر به زادگاهشان ترک نکرده‌اند. به همین صورت والدین و خویشاوندان آنها نیز به دلیل قانون منع ورود مسلمانان، امکان اخذ روادید و سفر به امریکا را ندارند.

در نقطه‌ای بین امریکا و کانادا محلی وجود دارد که نوعی منطقه آزاد برای منع شدگان از ورود به امریکا یا خروج از آن کشور به شمار می‌رود. در منطقه مرزی بین این دو کشور کتابخانه‌ای به نام هسکل با بیش از یکصد سال قدمت وجود دارد که بخشی از آن در شهر استن استد استان کبک کانادا و بخش دیگر آن در شهر دربی لاین ایالت ورمانت امریکا قرار دارد.

کتابخانه هسکل کتابخانه‌ای است که دقیقا روی مرز دو کشور آمریکا و کانادا قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا این مجموعه ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. اگر از در  کتابخانه هسکل که واقع آمریکا است وارد ساختمان شوید و به سمت قفسه‌های کتاب بروید، دیگر در آمریکا نخواهید بود و وارد کانادا شده‌اید. یعنی شما از آمریکا وارد کانادا شده‌اید؛ به همین سادگی …

کتابخانه هسکل در یک ساختمان سنگی صدساله و زیبا قرار دارد و به سبک «کواین آن» ساخته شده به طوری که از بهترین کتابخانه‌های دنیا در زمان خودش بوده است.

اینکه این کتابخانه در مرز دو کشور ساخته شده اصلا اتفاقی نبوده و معماران عمدا آن را در مرز مشترک دو کشور ساختند تا هم مردم کانادا و هم مردم آمریکا بتوانند از آن استفاده کنند.

این کتابخانه به همراه خانه اپرا توسط فردی آمریکایی به اسم «هسکل» و همسر کانادایی‌اش «مارتا» ساخته و به ساکنان دو کشور بخشیده شد. از آن جایی که این زن و شوهر از دو کشور کانادا و آمریکا بودند دوست داشتند تا کتابخانه‌ای را درست کنند که هم برای مردم کانادا و هم برای مردم آمریکا باشد و تعامل بین مردمان این دو کشور را بیشتر کند.

ورودی این کتابخانه در آمریکا قرار دارد اما کانادایی‌ها نیز می‌توانند آزادانه وارد کتابخانه شوند و از آن استفاده کنند البته به شرطی که وقتی کارشان با کتابخانه تمام شد دوباره به کشور خودشان کانادا برگردند.

یک خط مشکی در داخل ساختمان کتابخانه روی زمین سالن مطالعه کشیده شده که مرز بین کانادا و آمریکا را مشخص کرده است. در بالای کتابخانه یک خانه اپرا وجود دارد که خطی مورب در بین صندلی‌هایش قرار دارد به گونه‌ای که استیج و نیمی از صندلی‌ها در سمت کانادایی و بقیه صندلی‌ها در سمت آمریکایی است برای همین این خانه اپرا تنها خانه اپرای آمریکاست که استیج ندارد.

کتابخانه هسکل کتابخانه‌ای است که دقیقا روی مرز دو کشور آمریکا و کانادا قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا این مجموعه ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد …

در ماه‌های اخیر اعضای این خانواده‌ها که از یکدیگر جدا افتاده‌اند با تحمل هزینه‌های سنگین به این کتابخانه می‌آیند تا فقط برای چند ساعت در کنار یکدیگر باشند.

البته واقعیت اینجاست که در میان هفت کشور منع شده بر اساس دستور ترامپ، تنها ایران است که طبقه ثروتمند آن قادر به پرداخت هزینه چنین سفری است.

البته این دیدارهای حتی کوتاه نیز با مشکلات و موانع زیادی روبروست و امریکایی‌ها در پی تعطیل کردن این کتابخانه هستند. به همین دلیل مسئولان کتابخانه اخیرأ به نصب تابلوی «دیدارهای خانوادگی ممنوع است» بر روی دیوارهای آن اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز