خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران:

دستگیری اتباع غیر مجاز در اماکن و معابر عمومی نیاز به حکم قضایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۴۳

در چند سال اخیر با انسداد و دیوارکشی های انجام شده در مرزهای کشورمان ورود اتباع غیرقانونی به حداقل رسیده است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران: اتباع خارجی خصوصاً برادران و خواهران افغانی باید پس از طی مراحل قانونی و با اخذ گذرنامه و روادید معتبر وارد کشور شوند چرا که ورود، اقامت، تردد و اشتغال اتباع خارجی غیرقانونی جرم محسوب می شود.

به گزارش ایلنا از ساری، سید تقی شفیعی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در جلسه کارگروه اتباع استان با بیان اینکه کشور ما حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد، گفت: در چند سال اخیر با انسداد و دیوارکشی های انجام شده در مرزهای کشورمان ورود اتباع غیرقانونی به حداقل رسیده و هزینه ورود اتباع غیرقانونی به کشور بسیار بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بعنوان ام القرای جهان اسلام ارتباطات گسترده ای با کشورهای همسایه و مردم مسلمان آن دارد، تصریح کرد: اتباع خارجی خصوصاً برادران و خواهران افغانی باید پس از طی مراحل قانونی و با اخذ گذرنامه و روادید معتبر وارد کشور شوند چرا که ورود، اقامت، تردد و اشتغال اتباع خارجی غیرقانونی جرم محسوب میگردد لذا نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ما در این خصوص نسبت به اعمال قانون آمادگی کامل را دارند.

شفیعی در پاسخ به درخواست فرماندهی محترم انتظامی شهرستان آمل مبنی ایجاد شعبه ویژه در برخورد و رسیدگی به جرائم اتباع غیرقانونی اظهار داشت: دستگیری اتباع غیر مجاز در اماکن و معابر عمومی و در حین تردد با ناوگان حمل و نقل عمومی و شخصی نیاز به حکم قضایی ندارد و نیروی انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی خود نسبت به دستگیری و اعمال قانون اقدام خواهد کرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اظهار داشت: در آخرین سرشماری دوسال گذشته که از اتباع غیرقانونی بعمل آمد حدود ۲۴ هزار نفر با مراجعه به پایگاههای در نظر گرفته شده ثبت نام نمودند که بیش از ۱۸ هزار نفر از این افراد را مجردین تشکیل می دادند. وی افزود: هماهنگی لازم در خصوص چگونگی اخذ گذرنامه برای بخشی از اتباع افغانی که دارای خانواده بوده اند انجام و سپس جهت اسکان در یکی از استانهای همجوار ساماندهی شده اند.

وی با قدردانی از اعضای کارگروه گفت: شهرستان آمل مقام اول دستگیری اتباع غیرقانونی را در سال گذشته اخذ نموده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز