خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری اصفهان:

پیشگیری وضعی، وضعیت ارتکاب جرم را بر مجرم سخت‌تر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۱۵

نصب دوربین دربرخی محله‌های آسیب‌زای شهر و شناسایی افراد به ویژه کسبه محلی می‌توانند کمک رسان مجموعه دستگاه قضایی و انتظامی شوند.

رییس کل دادگستری استان در باب پیشگیری کیفری دو عامل قاطعیت و صدوراحکام بازدارنده را به ویژه در جرم سرقت موثر برشمرد و توجه لازم به این دو عامل اساسی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، احمد خسروی وفا، کنترل سارق محکوم پس از آزادی را خواستار شد و عنوان کرد: به مجموعه پلیس و زندان توصیه می‌کنم مجرمین و زندانیان به وی‍ژه سارقین زندانی را پس از آزادی از زندان زیر نظربگیرند تا موجبات ارتکاب مجدد جرم توسط آنان فراهم نشود.

وی در ادامه سخنانش به پلیس توصیه کرد: مکان‌هایی که افزایش سرقت وجود دارد را شناسایی کرده و حساسیت‌های فوق العاده‌ای را نسبت به این گونه مکان‌ها داشته باشند. پلیس باید اموری که موثر در شناسایی نقاط حساس و آسیب زاست را در جهت پیشگیری از وقوع جرم سرقت انجام دهند.

رییس کل دادگستری در تشریح پیشگیری وضعی ضمن توجه به این نوع پیشگیری را مهم ارزیابی کرد و افزود: پیشگیری وضعی، وضعیت ارتکاب جرم را بر مجرم سخت می‌کند و موجب نتیجه بخشی سریع‌تر اقدامات خواهد شد.

خسروی وفا نصب دوربین در برخی محله‌های آسیب زای شهر و شناسایی افراد به ویژه کسبه محلی که می‌توانند دراین زمینه کمک رسان مجموعه دستگاه قضایی و انتظامی شوند را از مصادیق پیشگیری وضعی دانست و دراین خصوص، تجهیز پلیس به امکانات مدرن را زمینه ساز این امر برشمرد و ابراز امیدواری نمود چنانچه این کار‌ها انجام شود در حوزه‌های امنیتی مشکلی به وجود نخواهد آمد.

وی همچنین حضور پلیس در برخی اماکن مثل مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها جهت انجام آموزش‌های تخصصی پیشگیری از وقوع جرم را لازم و ضروری دانست و در این زمینه اظهار داشت: خانواده‌ها و شهروندان نیز مسلما از طرح چنین مباحثی خوشحال خواهند شد و استقبال می‌کنند.

رییس کل دادگستری هشدار داد، چون برخی از خانواده‌ها آثار شوم چنین جرائمی را نمی‌دانند لازم است برنامه‌های تفصیلی در جهت اطلاع رسانی از طرف پلیس صورت گیرد.

خسروی وفا در پایان سخنان خود از زحمات شبانه روزی پلیس و فرماندهان نیروی انتظامی استان تقدیر و تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز