خبرگزاری کار ایران

سرفه و سرماخوردگی را با این میوه پاییزی درمان کنید

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۲۰۴

در طب سنتی توصیه می‌شود که به به صورت پخته مصرف شود و این موضوع بیشتر به دلیل کاهش مقدار اسیدیته این میوه است

پول نیوز: شاید برایتان جالب باشد که بدانید خاستگاه بسیاری از میوه‌های پاییزی، شماری از کشور‌های اروپای جنوبی و کشور‌های جنوب غربی آسیا مانند ایران، سوریه، لبنان و پاکستان است، زیرا زمین و آب و هوای این کشور‌ها به صورتی است که میوه‌های پاییزی در چنین کشور‌هایی به خوبی بارور می‌شوند و رشد می‌کنند، این میوه‌ها در سایرنقاط دنیا به عنوان میوه‌های کمیاب، خاص و استثنایی شناخته می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به میوه به اشاره کرد.

میوه به از خانواده گلسرخیان است که سیب و گلابی نیز در این خانواده قرار می‌گیرند و بیشتر در شمال ایران یافت می‌شود، این میوه اگر رسیده و زرد رنگ باشد طعم ترش یا ملسی دارد و عطر آن بسیار دلنشین است، در طب سنتی توصیه می‌شود که به به صورت پخته مصرف شود و این موضوع بیشتر به دلیل کاهش مقدار اسیدیته این میوه است همچنین از قدیم الایام با به و گوشت گوسفند یا بز غذا‌هایی مانند تاس کباب تهیه می‌شده است که خواص بسیار زیادی دارد، همچنین مربا و مارمالاد این میوه بسیار خوش طعم است.

میوه به مانند بسیاری از میوه‌های درختی غنی از مواد مغذی، چون ویتامین‌های B.، A.، C، فیبر و مواد معدنی مثل پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است.

به گنجینه مواد مغذی

به پخته نرم و شیرین است، این میوه برای تهیه مربا، مارمالاد، پودینگ بسیار کاربرد دارد همچنین مربا به برای تسکین مشکلات روده‌ای استفاده می‌شود و سرشار از فروکتوز، گلوکز، پکتین، لمون، مالیک اسید، نمک پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، روی، فسفر، مس، کلر، سولفور، کاروتن، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B۱، ویتامین B۲، ویتامین B۳، ویتامین B۶ است.

سرفه و سرماخوردگی را با این میوه پاییزی درمان کنید

دانه‌های خشک‌شده به برای درمان سرفه و تسکین گلودرد بسیار مفید است، کافی است تا این دانه‌ها را در آب حل و به عنوان دارو ضد سرفه استفاده کنید. این درمان به خصوص برای کودکان بسیار مفید بوده، زیرا صد در صد بدون الکل است. دانه‌های این گیاه برای درمان پنومونی، سرماخوردگی، سرفه، آسم و بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود، برای این موارد لازم است دانه‌های به را در آب بجوشانید و سپس مصرف کنید.

به میوه مقوى روده و معده

پودری که از برگ‌های به استخراج می‌شود، مشکلات مرتبط با دستگاه گوارش مانند اسهال، یبوست، سوءهاضمه را کاهش می‌دهد البته میوه به در حالت پخته به همراه عسل و کمی سرکه باعث افزایش فعالیت و عملکرد دستگاه گوارش می‌شود و ترکیبات پکتینی موجود در این میوه پاییزى موجب بهبود بیماری‌های روده‌ای می‌شود افزون بر این برگ‌های به باعث تقویت عملکرد معده و کبد می‌شود.

میوه به اشتها را زیاد مى کند و خون‌رسانی و تغذیه قلب را بهبود مى بخشد و در تسکین التهاب اندام‌های داخلی مانند رحم بسیار مناسب است.

میوه، دانه و برگ‌های به در درمان بیماری‌های دستگاه ادراری موثر است و برای افراد دیابتی که مى خواهند سطح قند خون خود را پایین نگه دارند، مصرف دمنوش به با دانه و برگ‌های آن، روزانه ۳ بار توصیه می‌شود.

این میوه همچنین در درمان بیماری‌های پوستی و ناراحتی‌های چشمی مفید است، برگ به برای تقویت مو‌ها و کدر کردن رنگ در صورت استفاده موضعی بر روی موها، پیشنهاد مناسبی است.

کم خونی را با به درمان کنید

یکی از مهم‌ترین ترکیبات موجود در به ویتامین C. است که نقش مهم و تاثیرگذارى در سلامت ذهنی و فیزیکی دارد. ویتامین C. یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی محسوب مى شود و از تولید رادیکال‌های آزاد که چربی‌های غیراشباع تولید مى کنند، جلوگیری به عمل مى آورد همچنین وجود ویتامین C. در رژیم غذایی باعث افزایش جذب آهن از مواد غذایی می‌شود و در نتیجه از کم خونی‌هایی که به علت فقر آهن به وجود می‌آیند، جلوگیری می‌کند.

به جاى قرص آرام بخش دمنوش به بنوشید

دانه به دارای آمیگدالین یا همان ویتامین B۱۷ است که اثرات ضد سرطانی دارد البته در مصرف آن باید جانب احتیاط را رعایت کرد همچنین از مصرف بیش از حد دانه به باید اجتناب کرد؛ زیرا مقادیر زیادی از آمیگدالین سمی است. دانه‌های به سرشار از تانن، شکر، پکتین، مالیک اسید، آمیگدالین هستند و دمنوش هاى تهیه‌شده از آن‌ها خاصیت آرام‌بخشی دارد، بی‌خوابی را درمان می‌کند و تنش‌های عصبی و تنفس نامنظم را تسکین می‌بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز