خبرگزاری کار ایران

نکات ایمنی در سفر هوایی

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۹۶۹

​بیشتر حوادث هوایی هنگام بلند شدن یا نشستن هواپیما رخ‌می‌دهد، بنابراین بهتر است پرواز‌های یکسره را انتخاب کنید.

به گزارش ایلنا، با رعایت چند نکته ساده می‌توانید نقش مهمی در سلامت پرواز داشته باشید تا خودتان و همسفرانتان را در هواپیما دچار مصدومیت نکنید، البته باید در انتخاب پرواز و هواپیما هم به اندازه کافی دقت کنید.

بیشتر حوادث هوایی هنگام بلند شدن یا نشستن هواپیما رخ‌می‌دهد، بنابراین بهتر است پرواز‌های یکسره را انتخاب کنید.بهتر است هواپیما‌های بزرگ را برای پرواز انتخاب کنید که حداقل بیش از ۳۰ صندلی داشته باشد. در حوادث هوایی شانس زنده ماندن مسافران در هواپیما‌های بزرگ بیشتر است.

به توصیه‌های مهماندار پیش از پرواز گوش دهید و کارت ایمنی پرواز را هم دقیقا مطالعه کنید. یکی از این توصیه‌ها خاموش‌کردن تلفن همراه است تا در پرواز اختلالی ایجاد نشود.تا زمانی که روی صندلی نشسته‌اید، کمربند‌ها را بسته نگه دارید. ممکن است هواپیما در یک جریان هوایی دچار تکان‌های شدید شود.

مواد خطرناک را از چمدانتان خارج کنید. یک فهرست طولانی از موادی وجود دارد که خطرناکند و نباید آن‌ها را وارد هواپیما کنید؛ از جمله بنزین و سایر مواد قابل اشتعال، اسید، الکل، مواد خورنده و گاز‌های سمی.مراقب باشید نوشیدنی‌های داغ در اثر تکان‌های هواپیما روی شما نریزد.

لباس‌های نخی بپوشید. اگر هواپیما دچار آتش‌سوزی شود، لباس‌های نایلونی و پلی‌استر در برابر حرارت ذوب می‌شوند.اگر به صرع، مشکلات قلبی و بیماری‌های دیگری دچار هستید و ممکن است در طول پرواز دچار حملاتی شوید، حتما پیش از پرواز مهمانداران را در جریان بگذارید.اجازه ندهید کودکان اسباب‌بازی‌های تیز و شکستنی یا الکترونیکی را به هواپیما بیاورند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز