خبرگزاری کار ایران

باحضور قائم مقام وزیر راه وشهرسازی انجام شد؛

واگذاری 1481 واحد مسکن مهر در گیلان به متقاضیان

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۲۵۲

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر در سفر دو روزه خود به گیلان ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن مهر 1481واحد مسکن را در شهرهای مختلف به بهره برداری رساند.

به گزارش ایلنا از رشت، مهر آبادی در آیین افتتاح پروژه‌های مسکن مهر با بیان اینکه پرونده مسکن مهر تا سال 97 به اتمام می رسد، گفت: در حدود 70 هزار واحدمسکن مهر کشور در مرحله نازک کاری است که با اتمام آنها پرونده مسکن مهر نیز بسته می شود.

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به شرایط جغرافیایی گیلان، تصریح کرد: علیرغم وضعیت خاص استان گیلان در بالا بودن سطح آبهای زیر زمینی ،خوشبختانه با هماهنگی و همدلی مسئولان استان از مجموع 74هزار و 30 واحد بالغ بر 62 هزار واحد تحویل شده است و از تعهدات دولت در این استان تنها 5400 واحد باقی مانده است که با پیشرفت 80 درصد در حال انجام است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان نیز با ارائه آماری از وضعیت مسکن مهر استان، گفت: در استان گیلان کار ساخت وساز مساکن مهر پرهزینه وبا پیچیدگی خاصی همراه است که به عنوان نمونه ساخت مسکن مهر رشت در شالیزازی انجام شد که تنها خاکریزی آن هزینه ای بالغ بر 75 میلیارد تومان در بر داشت.

وی افزود: علیرغم همه مشکلات از مجموع 74030واحد تاکنون 61998 واحد به مردم تحویل داده شده است و 12032 واحد باقی مانده است که از این میزان 1224 واحد مربوط به بنیاد مسکن می شود.از مجموع 10808 واحدباقی مانده نیز 3510 در بخش تعاونی هاست که عمده چالش ها در این بخش وجود دارد و1300واحد سه جانبه ومابقی نیزخود مالک وفاقد متقاضی می باشد.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با ارائه جزئیاتی از افتتاح پروژه های امروز گفت: از مجموع 1481 واحدافتتاحی 1023 واحد مسکن مهر ، به تفکیک شامل 440 واحد مسکونی مسکن مهر از طرح پروژه‌های سه جانبه ، 533 واحد از طرح پروژه‌های تعاونی و 50 واحد از طرح خود مالکین که تحت نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان بوده است. این پروژه ها در شهرهای رشت 205 واحد، بندرانزلی270 واحد، لنگرود 40 واحد، لوشان 34 واحد، فومن 10 واحد، تالش 120 واحد ، آستارا 200 واحد، آستانه 24 واحد، لاهیجان 70 واحد، رودبار 18 واحد، رستم آباد 32 واحد و 458 واحد مسکونی نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن استان گیلان افتتاح و کلیدهای واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شد .

وی افزود: برای اجرای این طرح ها با احتساب تسهیلات اعطایی بانک مسکن بالغ بر 754میلیارد و 180 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی با ابراز رضایت از همدلی همه مسئولین امر خاطر نشان کرد:ساخت این میزان از مساکن مهر میسر نبود مگر با همکاری وهمراهی همه مدیران ذیربط اعم از بانک مسکن، شرکتهای زیر ساخت آب،برق،گاز و...که با وجود محدودیتهای خاص هیچ واحدی بدون تکمیل امکانات زیر ساختی آن تحویل نگردید.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در ادامه با بیان مشکلات عمده مسکن مهر، تصریح کرد:مسکن مهر با هر تدبیر ی که آغاز شده بود به نظر می رسیددر بازه زمانی دو تا سه ساله به اتمام برسد اما به هر دلیلی انجام نشد ودر این میان نقش آورده مردم در طولانی شدن پروژه بی تاثیر نبوده که این امر منجر به افزایش سود دوره مشارکت مردم شده است و لازم است دولت دراین زمینه تدبیری اتخاذ کندتاسود دوره مشارکت تامین شود.

وی در ادامه به مشکل  ترافیک مسکن مهر رشت اشاره کرد وافزود:حجم ترافیک 17 هزار واحد مسکونی  قرار است از معبر شهری که اصلا گنجایش آن را ندارد عبورکند وضرورتا باید رینگ 90 متری  اجرا شود که توان شهرداری برای انجام آن کافی نیست ونیازمند کمک بیشتر دولت می باشد.

علی خاوری کمبود مدارس را از دیگر مشکلات این سایت عنوان کرد وگفت: وجود 3 مدرسه در سایت بزرگ مسکن مهر رشت جوابگوی نیازمندیهای ساکنین منطقه نیست ونیازمند حمایت بیشتر جهت افزایش مراکز آموزشی، خصوصا مدرسه است.

لازم به ذکر است افتتاح 1481واحدپروژه های مسکن مهر امروز با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، دکتر سالاری استاندار گیلان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه وشهرسازی گیلان وجمعی از مدیران دستگاه های اجرایی بصورت نمادین در پروژه 184 واحدی ایشکاء مسکن مهر لاهیجان  انجام شد.

گفتنی است قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر کشور در دومین روز از سفر خود به استان گیلان پس از افتتاح 1481واحدی مسکن مهر استان از پروژه های مسکن مهر رستم آباد،لوشان ورودبار بازدید بعمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز